arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۱۵ دی ۱۳۷۶: تذکرات روحانی در مورد خاطرات سال ۱۳۶۰ را دیدم؛ مهم نیست / کتاب تاریخ وهابیت در عربستان را خواندم؛ خیلی ظلم کرده‌اند / در گزارش‌ها، اعلام حذف مدارس نمونه از سوی وزیر آموزش و پرورش مورد توجه است

خاطرات آیت الله هاشمی: افطار میهمان محسن بودیم. اکثر بچه‌ها و جمعی از بستگان هم بودند. برف زیادی امروز بارید. در مراجعت به خانه و به خاطر برف و یخبندان در خیابان شهید باهنر [= نیاوران]، پشت ترافیک ماندیم و خیلی معطل شدیم. معلوم شد، به این زودی مسیر باز نمی‌شود. پیاده شدیم. من و عفت و جمعی از محافظان، در زیر برف تا منزل پیاده آمدیم. راهپیمایی خوبی بود. در سربالایی [خیابان یاسر]، چند نفری هم در مسیر من را شناختند؛ خیلی تعجب‌کرده بودند. عبا سرکشیده بودم. عفت هم مقداری با من فاصله داشت، توجه عامه را جلب نمی‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

 

تا غروب در منزل بودم. تذکراتی که دکتر روحانی برای مشورت در مورد خاطرات سال ۱۳۶۰ داده بود، دیدم؛ مهم نیست. کتاب تاریخ وهابیت در عربستان را خواندم. برپایه افکار غلط ابن‌تیمیه، خیلی بدرفتاری و تخریب و کتشار و ظلم کرده‌اند.

افطار میهمان محسن بودیم. اکثر بچه‌ها و جمعی از بستگان هم بودند. برف زیادی امروز بارید. در مراجعت به خانه و به خاطر برف و یخبندان در خیابان شهید باهنر [= نیاوران]، پشت ترافیک ماندیم و خیلی معطل شدیم. معلوم شد، به این زودی مسیر باز نمی‌شود. پیاده شدیم. من و عفت و جمعی از محافظان، در زیر برف تا منزل پیاده آمدیم. راهپیمایی خوبی بود. در سربالایی [خیابان یاسر]، چند نفری هم در مسیر من را شناختند؛ خیلی تعجب‌کرده بودند. عبا سرکشیده بودم. عفت هم مقداری با من فاصله داشت، توجه عامه را جلب نمی‌کرد.

در گزارش‌ها، اعلان حذف مدارس نمونه از سوی وزیر آموزش و پروش و مخالفت کمیسیون [فرهنگی] مجلس و سپس مخالفت دولت، مورد توجه است؛ نشان ناهماهنگی در دولت است.

نظرات بینندگان