arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱

بهترين ورزش ها براي زناني كه در آستانه مادر شدن هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شرق: ورزش كردن در دوران حاملگي نتايج شگفت انگيزي دارد. به طور نمونه، به تثبيت وضعيت خلق و خو كمك كرده، خواب را بهبود مي بخشد و دردها و مشكلات و سختي هاي دوران بارداري را كاهش مي دهد. همچنين با كشش عضلات و بالابردن استقامت آنها، شما را براي زايمان آماده كرده و به مناسب بودن و روي فرم آمدن هيكل شما پس از تولد نوزاد كمك مي كند

تمرينات ايده آل ورزشي ضربان قلب را افزايش مي دهد، شما را روي فرم نگاه مي دارد، افزايش وزن را كنترل مي كند و عضلات تان را بدون ايجاد استرس فيزيكي زياد براي شما يا نوزاد، آماده مي كند.

تمرينات ذكر شده در اين مطلب اغلب براي مادران باردار مناسب هستند، هرچند برخي از آنها ممكن است در ماه هاي پاياني بارداري دشوار باشند و كارآيي نداشته باشند و مناسب به نظر نرسند. براي اطمينان خاطر، پيش از شروع هرگونه تمريني با كسي كه مراقبت هاي بهداشتي را به شما ارايه مي كند يا ماما يا پزشك خود مشورت كنيد.
    
    
    با احتياط اين ورزش ها را انجام دهيد
     تمرينات انعطافي و استحكامي
يوگا: ورزش يوگا مي تواند به سفت شدن ماهيچه ها كمك كرده و در صورت وجود هرگونه فشار روي مفاصل، شما را انعطاف پذير نگاه دارد. اما شما بايد دستورات يوگا را با چند بار در هفته با پياده روي و شنا تكميل كنيد تا براي رسيدن به نتيجه بهتر مفيد واقع شود.
    حركات كششي: حركات كششي براي نرم و شل كردن بدن در دوران بارداري بسيار مفيد است و از وارد شدن فشار به ماهيچه ها جلوگيري مي كند. به تمرينات قلبي-عروقي خود حركات كششي را نيز بيفزاييد تا ورزش تان تكميل شود. اما مواظب باشيد زياده روي نكنيد.
     بدنسازي: اگر در حال حاضر بدنسازي بخشي از تمرينات روزمره شماست، دليلي براي توقف آن در دوران بارداري وجود ندارد، هرچند خانم هاي باردار بايد ميزان وزنه هايي را كه بلند مي كنند، كاهش دهند (مي توانيد براي اطمينان خاطر از خوب تمرين كردن خود، اين حركات را با حداقل وزن ادامه دهيد). در صورتي كه احتياط هاي لازم را انجام مي دهيد و از تكنيك خوبي استفاده مي كنيد (منظور حركات آرام و كنترل شده است)، بدنسازي يكي از روش هاي عالي براي سفت كردن و كشش عضلات است.
    بهترين ورزش ها براي شما اينها هستند
    
    
     تمرينات قلبي-عروقي پياده روي: يكي از بهترين تمرينات قلبي-عروقي براي خانم هاي باردار، پياده روي است كه بدون فشار و تاثيرات سوءجانبي بر زانوها و قوزك پا سبب سالم ماندن شما مي شود. همچنين اين نكته كه تقريبا در همه جا مي توانيد پياده روي كنيد و هيچ گونه تجهيزات خاصي به جز يك كفش مناسب نياز نداريد و اين نكته كه در كل 9ماه بارداري پياده روي كاملابدون خطر است آن را به ورزشي ايده آل بدل كرده است.
     شنا: متخصصان زنان و زايمان و مربيان بدنسازي پس از بررسي موارد متعدد اعلام كرده اند كه شنا كردن از بهترين و بي خطرترين ورزش ها براي خانم هاي باردار است. شنا به دليل به حركت درآمدن همه عضلات بزرگ (بازوها و پاها) در آن، داشتن فوايد قلبي-عروقي و اينكه به خانم هاي باردار كه در اين دوران مقداري اضافه وزن هم داشته اند اجازه مي دهد تا در آب احساس بي وزني كنند، بسيار مناسب است.
    ايروبيك سبك (ورزش هاي هوازي): يكي از فوايد كلاس هاي ايروبيك انجام حركات مختلف سازگار با شرايط بدن است. اگر شما در كلاس هاي ويژه خانم هاي باردار شركت كنيد، مي توانيد با مادران آينده ديگر هم آشنا شويد و اطمينان داشته باشيد كه همه حركات اين ورزش براي شما و نوزادتان خطري ندارد.
    حركات موزون: مي توانيد ضربان قلبتان را با انجام حركات موزون با موسيقي دلخواه تان، در اتاق نشيمن خانه تان يا در كلاس هاي حركات موزون افزايش دهيد. اما از انجام حركات سريعي كه در آن جست و خيز، پرش يا چرخش وجود دارد، خودداري كنيد.
نظرات بینندگان