arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۵ دی ۱۳۷۶: در گزارش‌ها سقوط ارزش سهام و پول ملی کره جنوبی مورد توجه است؛ ۲۰۰ میلیارد دلار بدهی خارجی دارد

خاطرات آیت الله هاشمی: عصر و شب با مطالعه و خواندن گزارش‌ها از روی صفحه کامپیوتر و اصلاح خاطرات گذشت. در گزارش‌ها، سقوط و صعود قیمت سهام بورس کره‌جنوبی و قیمت وون، پول ملی کره در مقابل ارزهای معتبر، موردتوجه است و باعث تعجب از این جهت که تا همین اواخر، کره جنوبی، مثل مالزی، به عنوان یک‌کشور موفق در اقتصاد و صعنت شناخته شده بود و اکنون می‌گویند،  ۲۰۰ میلیارد دلار بدهی خارجی دارد که از عهده پرداختش برنمی‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

 

پیش از ظهر برای نمازجمعه مطالعه داشتم؛ آیات‌الاحکام. در دانشگاه تهران، اقامه جمعه نمودم. ظهر بچه‌ها جمع بودند. عصر، محسن، [مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب]، برای متن معرفی ایران‌سرای رفسنجان و اضافه‌کردن خلاصه مضامین مصاحبه‌ها و نطق‌های مورد اشاره در خاطراتم مشورت‌کرد.

مهدی، [مدیرعامل شرکت تجهیزات سکوهای دریایی]، راجع به طرح‌گاز پارس‌جنوبی صحبت‌کرد. اشرف، [خواهر همسرم]، مشکل پرداخت وام‌های بانک‌کشاورزی‌اش را به خاطر سرمازدگی پسته گفت‌ که مشکل اکثر رفسنجانی‌هاست.

عصر و شب با مطالعه و خواندن گزارش‌ها از روی صفحه کامپیوتر و اصلاح خاطرات گذشت. در گزارش‌ها، سقوط و صعود قیمت سهام بورس کره‌جنوبی و قیمت وون، پول ملی کره در مقابل ارزهای معتبر، موردتوجه است و باعث تعجب از این جهت که تا همین اواخر، کره جنوبی، مثل مالزی، به عنوان یک‌کشور موفق در اقتصاد و صعنت شناخته شده بود و اکنون می‌گویند،  ۲۰۰ میلیارد دلار بدهی خارجی دارد که از عهده پرداختش برنمی‌آید.

نظرات بینندگان