arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / سفر با خودرو شخصی ممنوع! / وزارت بهداشت: احتمال واردات یک محموله واکسن کرونا در ۲ ماه آینده وجود دارد / معاون سابق رئیس جمهور به دو سال حبس محکوم شد / کشف ژن پیری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / سفر با خودرو شخصی ممنوع! / وزارت بهداشت: احتمال واردات یک محموله واکسن کرونا در ۲ ماه آینده وجود دارد / معاون سابق رئیس جمهور به دو سال حبس محکوم شد / کشف ژن پیری

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

وزارت بهداشت: احتمال واردات یک محموله واکسن کرونا در ۲ ماه آینده وجود دارد: مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو گفت: به منظور تامین هرچه سریع‌تر واکسن کرونا، همزمان با ادامه تولید داخل، مذاکرات با شرکت‌های خارجی تولیدکننده انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تایید واکسن‌ها و تامین ارز مورد نیاز، در دو ماه آینده بتوانیم یک محموله را وارد کنیم.

مولاوردی به دو سال حبس محکوم شد: پس از پایان رسیدگی به اتهامات شهیندخت مولاوردی معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران، وی مجرم شناخته شد.

ستاد کرونا: وضعیت نارنجی در تهران شکننده است؛ اگر مردم رعایت نکنند، دوباره محدودیت ها تشدید می شود: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تغییر رنگ شهرها به معنای کنترل اپیدمی نیست. وضعیت نارنجی در شهر تهران و بسیاری از شهرها شکننده است و اگر مردم پروتکل ها به طور جدی رعایت نکنند ممکن است هفته های آینده دوباره با تغییر رنگ محدودیت ها تشدید شود.

کشف ژن پیری: محققان فرآیندی را که باعث پیر شدن پوست و سایر اعضای بدن انسان می شود را شناسایی کردند که می تواند یک موفقیت بزرگ در زمینه پزشکی ترمیمی باشد. وان هو لی، یکی از نویسندگان این پژوهش می‌گوید: « مطالعات ما از تحقیقات پیشین در مورد جوان‌سازی برنامه‌ریزی سلولی فراتر رفته و نشان می‌دهد چگونه برنامه‌ریزی‌های سلولهای بنیادی مزانشیمی (MSC) انجام می‌شود تا علائم معمول پیری را بهبود بخشد. ما معتقدیم که یافته های ما به درک بهتر پیری MSC و اهمیت آن در پزشکی ترمیمی کمک می کند»

هشدار درباره اسپری مستقیم "ضدعفونی‌کننده الکلی" بر روی تلفن همراه: ممکن است باعث انفجار شود: معاونت بهداشت وزارت بهداشت، ضمن تشریح نکات آموزشی و ایمنی مهم در مورد ضدعفونی تلفن همراه در زمان شیوع کرونا هشدار داد: اسپری کردن مستقیم ضدعفونی‌کننده الکلی بر روی تلفن همراه منجر به ورود محلول به درون گوشی و در نهایت آتش‌سوزی یا انفجار می‌‌شود. بر همین اساس هنگام ضدعفونی تلفن همراه باید به مواردی همچون خاموش کردن تلفن همراه قبل از شروع ضدعفونی، خارج کردن از شارژ و متصل نبودن به هندزفری و این‌‌که تلفن همراه را در گرمای زیاد و در مجاورت سیگار روشن یا شعله گاز ضدعفونی نکنیم، توجه کرد.

سفر با خودرو شخصی ممنوع!: با ادامه طرح محدودیت تردد بین مراکز استان‌ها و جریمه خودروها، سفر جاده‌ای با خودرو شخصی مثل دو هفته گذشته، ممنوع است. ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در جاده‌های بین شهری درحالی ادامه دارد که سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های مسافربری با چنین محدودیتی مواجه نیست. با برقراری سفرهای هوایی و ریلی، شرکت‌های خدمات مسافرتی و هتل‌ها نیز همچنان باز هستند و به ارائه خدمات می‌پردازند. فقط طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، همه پایانه‌های حمل و نقل عمومی و آژانس‌های مسافرتی باید از سفر افراد مبتلا به کرونا تا ۱۴ روز جلوگیری کنند. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا دیروز (۱۵ آذرماه) نیز گزارش داده که در شش روز گذشته بیش از ۶۴۰۰ نفر از کرونامثبت‌ها برای سوار شدن به هواپیما، اتوبوس، تاکسی و قطار اقدام کردند که چون شناسایی شدند از سوار شدن آن‌ها در وسایل نقلیه عمومی جلوگیری شده است.

سرپرست پنتاگون: با تیم انتقالی بایدن همکاری می‌کنیم: «کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این وزارت با تیم انتقالی «جو بایدن» رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا همکاری خواهد کرد. وی در ادامه سخنانش گفت که پنتاگون امنیت ملی آمریکا را در راس تمامی کشمکش‌ها قرار می‌دهد و برخی گزارش‌ها در این باره که پنتاگون با تیم انتقالی بایدن همکاری نمی‌کند صحت ندارد. وی تاکید کرد که پنتاگون تاریخ کاملا درخشانی در خصوص همکاری با هر دو حزب آمریکا هنگام انتقال قدرت دارد.

نظرسنجی صداوسیما: ما از اینترنت و شبکه های اجتماعی محبوب تریم!: مرکز تحقیقات صدا و سیما نتیجه یک نظرسنجی را درباره برنامه های تابستانش منتشر کرده. در بخشی از این نظرسنجی آمده:«از نظر 45٫9 درصد مردم در فصل تابستان، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌ از آن اینترنت با حدود 25 درصد، شبکه‌های اجتماعی با حدود 14 درصد، رادیو حدود 6 درصد و روزنامه و مجلات با حدود 1٫5 درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

وزیر خارجه بحرین: آماده مذاکره با ایران در رابطه با برجام هستیم: وزیر خارجه بحرین گفت که نتیجه ثابت کرده است که برجام نیاز به بازنگری دارد و توصیه می کنیم که در این زمینه با کشورهای منطقه مشورت شود. عبداللطیف الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین امروز(شنبه) در سخنرانی خود در نشست گفت وگوی منامه مدعی شد که کشورهای عربی حاشیه خلیج (ارس) آماده نشستن بر میز مذاکره با ایران و گفت وگو در مورد توافق هستهای هستند. وی تاکید کرد: نتیجه ثابت کرده که توافق هسته ای ایران نیاز مهمی به بازنگری و تکرار مذاکرات دارد.

۳۲۱ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۲ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۱۶ نفر رسید. وی گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

نظرات بینندگان