arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

تلفنهای کرج 8 رقمی شد + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از حذف کدهای بین شهری شهرستانهای استان البرز از امروز چهارشنبه 23 فروردین ماه خبرداد و تاکید کرد که این عملیات بعدازظهر امروز و در کوتاهترین زمان ممکن صورت می گیرد.

به گزارش مهر، ابراهیم یافتیان اظهار داشت: با اجرای طرح همکدی شهرستانهای استان البرز که در راستای طرح عدالت اجتماعی انجام می شود پیش شماره های بالغ بر 920 هزار و 349 شماره تلفن ثابت استان البرز 8 رقمی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح تمامی کدهای مخابراتی 17 شهر و 233 روستای تابعه استان البرز هم کد می شوند و کد این شهرستان نیز به 026 تغییر می یابد، اضافه کرد: پس از اجرای طرح همکدی شهرستان‌های استان البرز، هزینه تماس بین شهرستانهای این استان به ازای هر دقیقه تماس از 134.1 ریال به مبلغ 58.71 ریال کاهش می‌یابد.
 
یافتیان با تاکید براینکه این تغییرات در کمترین زمان ممکن انجام می شود، افزود: ممکن است اختلالات چند ساعت در راستای اجرای این طرح در ارتباطات تلفنی مشترکان پیش بیاید و یا اینکه به مدت 2 الی 3 ساعت تلفن ثابت مشترکان در این استان قطع شود اما حداکثر زمان پیش بینی اختلال 72 ساعت است که به طور قطع در یکسان سازی کدها در کرج تا این حد با اختلال روبرو نخواهیم شد.
 
این مقام مسئول در شرکت مخابرات استان تهران تصریح کرد: پس از اجرای طرح همکدی کد بین شهری استان البرز از 0261 و 0262 به 026 تغییر یافته و به ابتدای شماره تلفن‌های فعلی کرج عدد 3 اضافه می‌شود و همچنین در منطقه طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد پس از تغییر کد بین شهری به ابتدای شماره تلفن‌های فعلی عدد 4 اضافه می‌شود.
 
جدول جزییات تغییر پیش شماره های استان البرز
 
جزییات تغییر پیش شماره های استان البرز در نشانی های اینترنتی زیر قابل دسترس است.

 فهرست کدهای قدیم وجدید مراکز شهرستان های کرج، هشتگرد، طالقان و نظرآباد
 
http://www.tct.ir/library/upload//hamkodi%20alborz/MAMOLI-CODE-ALBORZ.pdf
 
کدهای پنج رقمی شهرستان کرج
 
http://www.tct.ir/library/upload//hamkodi%20alborz/kod%205%20raghami.pdf
 
شماره های قدیم و جدید دورشوال شهرستان کرج
 
http://www.tct.ir/library/upload//hamkodi%20alborz/karaj.pdf
 
اطلاعات GSM روستایی استان البرز
 
http://www.tct.ir/library/upload//hamkodi%20alborz/GSM-LAST00.pdf
 
مشترکان تلفن ثابت در استان البرز برای اطلاع از شماره جدید خود بعد از اجرای طرح هم کدی می توانند با شماره 118 نیز تماس بگیرند.
نظرات بینندگان