arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

دستگيري عامل ارسال 41 ايميل عکسهای مستهجن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگيري فردي که با ارسال ايميل هاي تهديد آميز موجب سلب آرامش يکي از شهروندان اصفهاني شده بود، خبرداد.

 سرهنگ خسروي در تشريح اين خبر گفت: پيرو شکايت فردي مبني بر دريافت چندين ايميل غيراخلاقي و تهديد آميز، مأموران اقدامات خود را آغاز و پس از بررسي آدرس الکترونيکي شاکي مشخص شد که وي تعداد 41 نامه الکترونيکي حاوي مطالب و تصاوير مستهجن دريافت و اين اواخر فرد ارسال کننده تعدادي از عکس هاي شخصي شاکيه را ارسال و وي را تهديد به انتشار اين تصاوير کرده است.

وي افزود: در تحقيقات اوليه مشخص شد که متهم از طريق vpn اقدام به اين کار کرده است تا هويتش را پنهان دارد. اما با توجه به اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان پليس فتا، متهم شناسايي و دستگير شد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: برخي کاربران بر اين باورند که با استفاده از vpnها هويت خود را در فضاي مجازي پنهان نگاه مي دارند، اما پليس فتا به وسيله امکانات تخصصي اين کاربران خاطي را شناسايي مي کنند.

خسروي در ادامه افزود: ايجاد مزاحمت و ارسال ايميل هاي غيراخلاقي يا تهديدآميز براي ديگر کاربران، عملي غيرقانوني تلقي شده و پليس در صورت مشاهده با اين کاربران برخوردي قانوني و قاطع خواهد داشت.
نظرات بینندگان