arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

سی ان ان : گزارش سنا در مورد دخالت‌های روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ منتشر شد

شبکه خبری سی ان ان گفت که کمیته اطلاعات مجلس سنا امریکا شامگاه سه شنبه دقیق‌ترین گزارش در مورد دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را منتشر کرده‌است. همچنین در گزارش مجلس سنا اطلاعات جدید در مورد تماس بین مقامات روسی و همکاران رئیس جمهوری دونالد ترامپ در طول و بعد از کارزار انتخاباتی افشا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبری سی ان ان گفت که کمیته اطلاعات مجلس سنا امریکا شامگاه سه شنبه دقیق‌ترین گزارش در مورد دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را منتشر کرده‌است.

به گزارش ایرنا از شبکه سی ان ان، در گزارش جامع کمیته اطلاعات مجلس سنا به نحوه دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و استقبال کمپین انتخاباتی ترامپ از این دخالت‌ها اشاره شده است.

همچنین در گزارش مجلس سنا اطلاعات جدید در مورد تماس بین مقامات روسی و همکاران رئیس جمهوری دونالد ترامپ در طول و بعد از کارزار انتخاباتی افشا شده است.

به گزارش سی ان ان، تحقیقات کمیته اطلاعات مجلس سنا در مورد دخالت‌های روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ در برخی از موارد حتی از یافته‌های رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات در خصوص دخال روسیه در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فراتر رفته است.

در بخشی از گزارش ارائه شده توسط مجلس سنا آمده است که ترامپ و مقامات ارشد کمپین وی به دنبال کسب اطلاعات پیشرفته از ایمیل‌های ویکی لیکس از طریق راجر استون (مشاور سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ) بوده‌اند.

طبق گزارش مجلس سنا، ترامپ بر خلاف سخنان خود به مولر با استون در مورد ویکی لیکس صحبت کرده بود.

بحث دخالت عوامل خارجی در انتخابات آمریکا از انتخابات ۲۰۱۶ تا کنون به طور جدی مطرح است. این مساله باعث فعالیت گروهی به سرپرستی بازرس رابرت مولر به مدت ۲ سال شد تا همه افراد خارجی مرتبط با ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را مورد بررسی قرار داد.

رفتار دونالد ترامپ و کاخ سفید در قبال این گروه بازرسی و همچنین اقدامات کمیته قضایی و اطلاعات مجلس نمایندگان که اکنون در اختیار اکثریت دموکرات‌ها قرار دارد، منجر به شکل‌گیری استیضاح دونالد ترامپ شد و در نهایت مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ رای داد.

پرونده اتهامات ترامپ در سنای با اکثریت جمهوریخواه متوقف شد و با وجود اینکه ۲ نفر از جمهوریخواهان هم به اتهامات ترامپ رای مثبت دادند، اما ترامپ از کار برکنار نشد و استیضاح نتوانست دو سوم آرای این مجلس را به دست آورد.

در ۱۳ آبان ماه امسال، علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس نمایندگان و بخشی از سنا هم برگزار می‌شود. نگرانی از دخالت در انتخابات نه تنها برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری است بلکه برای از دست دادن کرسی‌های ۲ مجلس نمایندگان و سنا هم مطرح است.

نظرات بینندگان