arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۱

جسد محمد مراح نه در الجزایر بلکه در تولوز دفن شد

محمد مراح، قاتل هفت شهروند فرانسه، عصر پنجشنبه ۲۹ مارس، در قبرستان «کورنو باریو»، واقع در حومه شهر تولوز فرانسه به خاک سپرده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد مراح، قاتل هفت شهروند فرانسه، عصر پنجشنبه ۲۹ مارس، در قبرستان «کورنو باریو»، واقع در حومه شهر تولوز فرانسه به خاک سپرده شد.

به گزارش انتخاب، محمد مراح، جوان ۲۳ ساله الجزایری تبار و شهروند فرانسه، در طول ۹ روز ابتدا سه سرباز الجزایری و مراکشی تبار فرانسه را کشت و سپس با شلیک مستقیم جان سه کودک و یک خاخام یهودی را گرفت.

او در محاصره پلیس در شهر تولوز کشته شد و به خاکسپاری اش در این شهر با مخالفت شهردار تولوز مواجه شد. هرچند بالاخره جسد وی در قبرستان مسلمانان واقع در حومه همین شهر دفن شد اما پییرکوئن، شهردار تولوز از این موضوع خرسند نیست.

پییرکوئن، شهردار تولوز گفت:«این راه حل (به خاکسپاری جسد محمد مراح در تولوز) مناسب نبود. فکر می‌کنم در ده روز گذشته آنچه می‌خواستم را گفته‌ام. نمی‌خواستم هیچ تلخی و جدلی پیش آید. فکر می‌کنم کشوری هستیم که به خاطر رنجی که متحمل شد، چند صباحی را به هضم آنچه در تولوز اتفاق افتاد، خواهد گذراند.»

پدر محمد مراح که می‌گوید دولت فرانسه را در زنده دستگیر نکردن پسرش به دادگاه خواهد کشاند خواهان دفن او در الجزایر بود، اما الجزایر اجازه دفن جسد محمد مراح در این کشور را نداد.
نظرات بینندگان