arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

نماینده پاکستان در سازمان ملل:‌ عمران خان برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی به تهران و ریاض سفر کرد

نماینده پاکستان در سازمان ملل با تاکید بر ضرورت آشتی و وفاق در خاورمیانه گفت،" عمران خان" با هدف ایجاد وحدت بین صفوف امت اسلامی با سران عربستان و ایران دیدار و رایزنی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده پاکستان در سازمان ملل:‌عمران خان برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی به تهران و ریاض سفر کرد

نماینده پاکستان در سازمان ملل با تاکید بر ضرورت آشتی و وفاق در خاورمیانه گفت،" عمران خان" با هدف ایجاد وحدت بین صفوف امت اسلامی با سران عربستان و ایران دیدار و رایزنی کرد.

به نوشته تریبیون پاکستان، "ملیحه لودهی"‌که به زودی نمایندگی این کشور در سازمان ملل را به "منیر اکرم"‌ واگذار می کند، سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع خاورمیانه گفت، پاکستان به ایفای نقش خود در زمینه برقراری صلح و ثبات در این منطقه(خاورمیانه) ادامه می دهد.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان اوایل، ماه جاری میلادی(اکتبر) به تهران و ریاض سفر کرد تا درباره طرح رفع تنش ها بین عربستان و ایران با سران آنها گفت وگو کند.

لودهی با بیان این نکته که چارچوب صلح منطقه ای باید بر مبنای احترام متقابل بنا شود، افزود، در این برهه خطرناک تاریخ،‌ برقراری آشتی و وفاق در منطقه برای پرهیز از بی ثباتی بیشتر لازم و ضروری است. وفاق برای خاورمیانه آرام و شکوفا واجب است.

وی کشورها را از پیگیری منافع محدود ملی برحذر داشت و گفت، هرگونه مداخله بین المللی باید مبتنی بر التزام شفاف به راه حل های چندجانبه و فرایندهای سیاسی باشد. اقدامات یکجانبه صرفا باعث درد و رنج غیرنظامیان می شود و سرزمین اشغال شده پاکستان مصداق این امر است.

لودهی همچنین خاطر نشان کرد، همبستگی پاکستان با مردم فلسطین، جدی و غیرقابل گسست است.

وزارت خارجه پاکستان 9 مهر اعلام کرد، منیر اکرم به عنوان جانشین لودهی در سازمان ملل انتخاب شد و به زودی فعالیت خود را در سمت نماینده پاکستان در سازمان ملل آغاز خواهد کرد.
طبق اعلام وزارت خارجه پاکستان، لودهی،‌ نخستین نماینده زن پاکستان در سازمان ملل، بعد از 4 سال از این سمت برکنار شد.
منیر اکرم پیش از این نیز در سال های 2008-2002 در سمت نماینده پاکستان در سازمان ملل فعالیت داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان