arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۰

قسمت بیست و یکم/جسورترین و شیرین ترین های هفته در "انتخاب"

پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :





سلام . در هفته ای که گذشت رهبر کره شمالی مرد ، یک جاسوس آمریکایی دستگیر شد ، اولین سالگرد اجرای هدفمندی یارانه ها یرگزار شد ، دلار گران شد و ریال به پایین ترین ارزش خود رسید ، روابط تجاری ایران با امارات قطع شد ، قطع نشد ، هشدار داده شد ، متوقف نشد و بعد گشایش ال سی برای واردات از امارات ممنوع شد ، در سالگرد nامین سال آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها جلساتی تشکیل شد و آیت الله هاشمی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد شد. 








شیرین ترین ها :


1- احمدی نژاد 


به یاد دارید که باز فرموده بودند : "بازار سکه و ارز ساماندهی خواهد شد ( شاید وضعیت فعلی طرح خرید باشد). در عین حال منابع ارزی بسیار زیادی داریم و درآمد ارزی بیش از مصرف است. افرادی می گویند که قیمت دلار باید بالا برود اما این گفته پایه اقتصادی ندارد." یعنی چی ؟ یعنی ارز یا چیزی که ما به عنوان ارز میشناسیم ، همون دلار ، نباید سیر صعودی در قیمت داشته باشد . حالا هی ایشان تذکر می دهند ، آقایان بانک مرکزی چکار می کنند ، ما هم بی تقصیریم ! اما خدا وکیلی اینهمه مدعاهای پرطمطراق نسبتی با اوضاع موجود در کشور که در اون ریال به کمترین ارزش خودش رسیده داره ؟ جناب بانک مرکزی اجناس به نسبت این گرانی دلار گران میشه ، وقتی هم که قرار بشه گام دوم اجرا بشه که باید بیشتر دقت کرد ، ما که هرچی بگیم نمیشه ، تنها توجه مبارک رو جلب می کنیم به اشعاری در خصوص همین گرانی باشد که اندکی ، ولش کن آقا اینم شعر البته شاعر نامشخص است ، فکر نکنید ما دیگه اینقدر ذهنمون فعاله ها : 

دوش از بازار سوی خانه آمد شوی ما / گفت هیهات از گرانی ، ای خدا در کوی ما / بس که گشتم در پی یک جنس ارزان هرکجا / درد بگرفته ست این پا و سر زانوی ما / کاش می خواندیم وردی / میشد ارزان هر چه هست / کاشکی در آن اثر می کرد این جادوی ما / کاشکی من یک نشانی داشتم از کوی دوست / زانکه او گفته ست : ارزانی بود در کوی ما / هم گرانی ، همتورم ، هر دو هست از شایعات / هر که میخواهد گوجه ارزان بیاید سوی ما 


البته یه نکته ی ظریفی هم هست و اون تعیین تکلیف مدیریت جهانه . خوب این جهان داره با مرجع ارز دلار اداره میشه ، شاید یکی از علل افزایش قیمت دلار ، سعی مدیران جهانی برای اداره درست و درمونه جهان باشه . دروغ چرا ؟ تا قبر آآآآ! 



2- همون اولی 

آقا ببخشید اون هر خانواده یک خودرو از بالا جا موند ! ما که اندکی اندیشیدن بلدیم ، یکم فکر کردیم . خوب هر خانواده یک خودرو ، یه بخشی از اطلاعات آماری هم که اعلام شده ، ما که اومدن در خونمون فقط پرسیدن آب معدنی میخورید یا نه ؟ اما به هرحال آمار گرفتن دیگه ، اصلاً به ما چه ؟ عرض می کردیم ، تصور بفرمایید یه 75 میلیون نفر در کشور روزگار به خوشی می گذرانند و اگر هر خانواده را 4 نفر در نظر بگیریم می شود 18750000 خانواده در کشور یعنی حدوداً 18.5 میلیون خودرو . الان به ازای هر 5.35 نفر یک خودرو در کشور داریم . پس زیاد از این وعده دور نیستیم ، حالا بماند که برخی از خانواده ها برای هر نفر و هر کاری یک خودروی مخصوص دارند ، که به هیچ وجه در امار جایی ندارند ، اگر شلوغی مترو و اتوبوس رو هم می فرمایید که دلیل نمیشه ! همه استفاده کنندگان از وسایل نقلیه عمومی ماشین شخصی دارند و برای جلوگیری از پدیده ی وارونگی هوا از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند. ضایع شدید ، نه جان ما ضایع شدید؟ حال کردید ، فکر می کردید این آمار اشتباهیه ؟ حالتون گرفته شد؟ ایول دکتر ، بموقع و بجا فرمودید.

3- همون اولی

جناب رییس جمهور در مورد فاصله طبقاتی هم فرمودند کم شده . ما هم که امروز تنها قصدمون تایید گفته های ایشونه ، ضمن تایید موکد بر این مساله عرض می کنیم ، نه تنها کم شده که به دلیل تمهید بانک مرکزی در فروش صفی سکه مقابل بانک ها مردم یه پول و پله ای به هم زدند و کلهم اجمعین محققین و مکتشفین هم تایید کردند که آنگاه که پول به کف آید فاصله طبقاتی هم به سرآید ، لذا غنی و فقیر که در صف بانک حضور یافته بودند نه تنها فاصله طبقاتی نداشتند بلکه تنها فاصله طولی آنها هم به شماره ای مرتبط می شد که از بانک اخذ کرده بودند . دیدید اینهم حل فاصله طبقاتی ، دیگه چی ؟ بگید تا حلش کنیم . وجود دارید مشکل حل نشده پیدا کنید ! 



4- دور کاری

شیرین تر و زیبا تر از این دور کاری و طرح بسیار مهم مربوط به اون تا حالا نبوده و شاید در آینده هم نباشه . البته احوالات یک دور کار رو در چند روز آینده بصورت مجزا برای عزیزان شرح می دهیم . اما حالا تصور بفرمایید به علت دورکاری منزل تشریف دارید ، پای کامپیوتر ، آقازاده یا دختر خانوم محترم از سروکول مبارک بالا می روند و جیغ می زنند با این مضمون که : " بسه دیگه بابا ، می خوام بازی کنم " و منزل هم از آنسوی منزل بانگ بر می آورد که : " مرد ! چی می خوای از این کامپیوتر ، برو بیرون یکم خرید کن . اصلاً پاشو بریم خونه مامانم اینا ، دلم پوسید تو خونه !" و این دیالوگ آنقدر تکرار می شود که شما کم آورده ، تشریف می برید آماده شوید برای مادر زن سلام و کارهای مردم هم که خدا بزرگه ، فردا !!! 


5- جریمه های جدید راهنمایی و رانندگی

شما تصور بفرمایید هر خانواده یک خودرو داشته باشد و از آنجاکه ما اول می سازیم بعد می اندیشیم برای چه ساخته ایم ، در شهر های بزرگ هم مشتری خودرو به علت مسافت های طولانی درون شهری بیشتر است ، کلی خودرو به فروش می رسد و ما و امثالنا بدون اینکه دولت ، شهرداری یا هر سازمان مرتبط با مدیریت شهر که به حمدالله به تعداد کثیر یافت می شود ، فکری به حال جای پارک و محل عبور و مرور آنها نمی کنیم تا مشکل جدی شود . هنوز تصور میفرمایید دیگه ؟ خوب کافیه ! بفرمایید چه می کنید ؟ تبدیل کلانشهر ها به پارکینگ خودروهای پر مصرف و آلوده کننده محیط زیست که اگر تصمیم بر خروج از منزل بگیرند بلا شک در بهترین حالت جریمه ای معادل یم برج حقوق روبرو می شوید . تصور نفرمایید دیگه ! بزنید کنار ، برگ جریمه رو دریافت کنید و خدا را شکر کنید که برای رسیدن به هر خانواده یک خودرو ، یه چند میلیون خودرو دیگر کم داریم. البته با این تولیدات بسیار مطلوب داخلی رسیدن به هر ایرانی یک خودرو دور از دسترس نیست. بسه دیگه ! تصور دونتون پر شد. باقیش واقیه ! ببینید! 


جسورترین ها : 


1- آلودگی هوا 

هوای تهران ، اصفهان ، تبریز یکهو بیخودی آلوده شد و نه اینکه ما تا همین چندوقت پیش اصلا و ابدا آلودگی هوا نمی دونستیم چیه ! یکهو برای حل مشکل مردم در این شهر ها کمیته اضطرار تشکیل شد و با توجه به اینکه یه مدیری گفته بود تا حالا کسی بخاطر آلودگی هوا نمرده و گویا تهران آلودگی اش یکم کل کل هم درست کرده بود ، تعطیلی نداشتیم ، اما اصفهان و تبریز به تعطیلی هم کشید. البته این مشکل که گویا همین امسال اتفاق افتاده قراره تا فردا حل بشه ، چی ؟ میگید نه ! ؟ بخشنامه کردن بالام ، گفتن کار عمرانی نکنید ، شاخص فلان منطقه که اومد پایین ، باز ادامه بدید تا ببینیم چی میشه . شاید سال دیگه دوباره برای اولین بار این اتفاق بیفته و باز همین جلسات و تصمیمات کلان ! البته یه پیشنهاد هم داشتیم و اون اینکه ، چون این پدیده هر سال برای نخستین بار! اتفاق می افته ، یه سالگشت آلودگی هوای کلانشهرها برگزار کنیم و نتایجش رو بفرستیم به مجامع جهانی و در این رابطه هم در جهان کسب رتبه کنیم. یه پیشنهاد دیگه : ذهن ماهم مانند شما عزیزان مسئول خلاقه ها ، استفاده بفرمایید لطفاً ! 


2- بانک مرکزی 

پس از صف کشی مردم مقابل بانک ها و خرید و فروش شماره صف ها و ایجاد شغل صف نشین های سکه ای مقابل بانک ها که مانند بسیاری شغل های اخیراً تاسیس مستعجل بود و ایجاد یک کاسبی جدید برای برخی افراد و شلوغ شدن اتوبوس و تاکسی ها در مسیر فردوسی - استانبول ، بانک مرکزی تصمیم گرفت سکه ها را پیش فروش کنه . چجوری ؟ عرض می کنم : " براساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قیمت هر قطعه مسکوک طلا معادل مبلغ پنج میلیون و چهارصد و شصت هزار ریال تعیین می‌شود، این قیمت بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده است.همچنین مسکوک طلای پیش فروش شده ، بعد از یک دوره 4 ماهه و تنها از طریق همان شعبه که پیش فروش توسط آن صورت پذیرفته ، به فرد متقاضی تحویل می شود." 

مالیات بر ارزش افزوده هم داره ! حالا تو این چهار ماه قیمت اگه بالا رفت که خوش به حال خریداران ، اگر هم پایین اومد که به بانک مرکزی چه مربوط . جالب اینجاست که چهار ماه پول ملت دست بانک میمونه ، سودی به پول تعلق نمی گیره و اگر سکه ارزون بشه ، آی حال میده ، آی حال میده ! 


3- تولید شغل در مسکن مهر 

جناب کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس نکته جالبه را درخصوص توانایی مسکن مهر در ایجاد شغل پایدار فرموده اند : " در دیداری که با یکی مسولین داشته و پیگیر ایجاد 14 هزار شغل پایدار در شهر سمنان بوده است پاسخ جالبی را دریافت کرده است که به ازای هر 60مترمسکن مهر 1 شغل پایدارمحاسبه میشود. " یه چند وقت قبل عرض کرده بودیم که مسکن مهر شغل پایدار ایجاد میکنه ، دوستان ما رو مسخره می کردند ، می گفتند مگه میشه ؟ دیدید شد ؟ وقتی برای یه ساعت کار در هفته شما شاغل محسوب میشید ، دیگه عملگی که جای خود داره ! روزی حد اقل 10 ساعت کمترین کاری که انجام می دید جابجایی فرغونه . آخرشم پولدارهایی که پولشون رو تو کار ساختمون گذاشتند پولدار تر می شن و شما دوست عزیز باید با کاغذپاره ای که در دست دارید اما پارتی مارتی دم دستتون نیست ، باید منتظر باشید تا یه کار جدید ساختمونی بخوره و تشریف ببرید دنبال یه شغل پایدار . البته شهرداری تهران امسال ترکونده و تو هر کوچه ای کلی مجوز ساخت داده و فکر می کنیم اگر آمار گیری دقیق انجام شود ، یاور 2.5 میلیون شغل رو یه تنه استاد فرمودند. بگذریم . 

والسلام 



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ضیاالدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
3
7
افرین برشما یه لبخندی بلب مان امد خدا پدرتان را بیامرزه زحمت میکشید.ضمنا به اقای احمدی نژاد بفرمایید پارسال سرکوچه ما با 45هزارتومان(42.8دلار میدادندحالا29.03دلار میدن) ما چکار کنیم بگیریم یانه گیریم.
نظرات بینندگان