arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

سنا به ابقای نظامیان آمریکایی در سوریه و افغانستان رأی داد

سنای آمریکا با وجود دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به خروج نظامیان این کشور از سوریه، روز دوشنبه در اقدامی عمدتاً نمادین، رأی به ابقای این نیروها داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سنای آمریکا با وجود دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به خروج نظامیان این کشور از سوریه، روز دوشنبه در اقدامی عمدتاً نمادین، رأی به ابقای این نیروها داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این مجلس که اکثریت آن در اختیار نمایندگان حزب جمهوریخواه است، با رأی 70 به 26 به الحاقیه‌ای غیرالزام ‌آور رأی مثبت داد که بر مبنای آن، اکثریت نظامیان آمریکایی در سوریه و افغانستان باقی بمانند.
این الحاقیه، بخشی از طرح جامع‌تری در ارتباط با خاورمیانه است که انتظار می‌رود بزودی در سنای آمریکا به رأی گذاشته شود.
با این وجود و با توجه به اختلاف میان احزاب دمکرات و جمهوریخواه بر سر این طرح، بعید است مجلس نمایندگان آن را بدون ایجاد تغییرات عمده به تصویب برساند.
مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار حزب دمکرات است و اختلاف‌ها بین دو مجلس و نیز دولت جمهوریخواه این کشور در ماه‌های گذشته، موجب تشدید تنش‌ها در جامعه سیاسی آمریکا شده است.
رئیس جمهوری آمریکا دو ماه پیش در اقدامی غافلگیرانه، از تصمیم خود برای خروج از سوریه خبر داده بود.
آسوشیتدپرس در آن زمان گزارش داده بود که این تصمیم، حین تماس تلفنی وی با رئیس جمهوری ترکیه و بر خلاف توصیه مشاوران ارشد کاخ سفید اتخاذ شده است.
به نوشته رسانه ها، دولت ترامپ همچنین در مذاکرات با گروه طالبان، وعده خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را داده؛ اقدامی که انتقاد برخی گروه های سیاسی در آمریکا را به دنبال داشته است.

نظرات بینندگان