arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

کره جنوبی: به دنبال چهارمین نشست سران با کیم جونگ اون هستیم

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: مقامات این کشور به دنبال برگزاری چهارمین نشست سران با رهبر کره شمالی در آینده نزدیک با هدف دستیابی به خلع سلاح هسته ای هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: مقامات این کشور به دنبال برگزاری چهارمین نشست سران با رهبر کره شمالی در آینده نزدیک با هدف دستیابی به خلع سلاح هسته ای هستند.

به گزارش ایرنا یونهاپ روز دوشنبه نوشت: چنانچه این سفر انجام شود چهارمین دیدار سران دو کشور است، رهبران دو کشور برای اولین بار در آوریل (اردیبهشت) سال 2018 در روستای مرزی پانمونجوم با یکدیگر ملاقات کردند، آنها دو بار دیگر در ماه های می (خرداد) و سپتامبر 2018 (شهریور) با یکدیگر دیدار کردند.
یک مقام کاخ آبی (کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی) به یونهاپ گفته است برگزاری چنین دیداری با هدف خلع سلاح هسته ای به دنبال دیدار سران آمریکا و کره شمالی، طبیعی است اما او از ارایه جزییات بیشتری به این خبرگزاری خودداری کرده است.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفته است دیدار او با کیم احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد، در حالی که 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا می گوید دومین اجلاس سران ترامپ - کیم در آسیا برگزار خواهد شد انتظار می رود تاریخ و محل دقیق این نشست در اوایل این هفته اعلام شود.
کیم در اولین اجلاس سران با ترامپ در ماه ژوئن سال 2018 در سنگاپور موافقت کرد خلع سلاح هسته ای را با هدف تضمین امنیت شبه جزیره کره در برابر تضمین های امنیتی از واشنگتن بپذیرد.
سئول معتقد است دومین نشست سران آمریکا و کره شمالی، جزئیات بیشتری از روند غیر هسته ای سازی شبه جزیره را مشخص خواهد کرد که احتمالا شامل جدول زمانی برای تصویب آن توسط کره شمالی و همچنین اقدامات مربوطه توسط ایالات متحده است.
با این حال در چند ماه گذشته و بعد از نشست نخست، پیشرفت چندانی در مذاکرات دو کشور و فرایند خلع سلاح هسته ای ایجاد نشده است پیونگ یانگ خواستار کاهش و یا برداشتن تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه خود در برابر اقدامات انجام شده مانند انهدام یک سایت آزمایش موشک های هسته ای است اما واشنگتن این نوع اقدامات را بی فایده می داند.
در همین حال رهبر کره شمالی در سخنرانی سال نو میلادی خود خواستار پایان دادن به تمرینات نظامی مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده و همچنین جلوگیری از انتقال دارایی های استراتژیک خارجی به شبه جزیره کره شد.
وی همچنین خواستار مذاکرات چند جانبه برای تبدیل وضعیت شبه جنگی شبه جزیره به یک معاهده صلح دائمی شد.
در نخستین دیدار' مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در آوریل سال گذشته میلادی نیز قرار شد دو کشور تا پایان سال 2018 میلادی پایان رسمی جنگ کره را اعلام کنند و به طور فعال در مذاکرات چند جانبه با حضور دو کره، آمریکا و احتمالا چین برای ایجاد یک رژیم صلح پایدار و جامع در شبه جزیره فعالیت کنند.

نظرات بینندگان