arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از مجازات سنگین دانشمند چینی مدعی اصلاح ژنتیکی انسان تا برنامه های واتس اپ برای مبارزه با اخبار جعلی

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:

دولت چین یک دانشمند را که مدتی پیش مدعی شده بود با اصلاح نژادی موفق به حذف ویروس ایدز از بدن یک نوزاد شده است، به شدت محکوم کرد. این پژوهشگر از مدت ها پیش تحت کنترل و نظارت دقیق مقامات امنیتی قرار داشت.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

انتظار می رود اولین خطوط تجاری هایپرلوپ تا سال 2022 به بهره برداری عمومی برسد.مدیرعامل شرکتHTT به عنوان یک  بازیکن بزرگ صنعت هایپرلوپ در جهان می گوید تا سال 2022 شاهد تردد گسترده مردم با استفاده از هایپرلوپ خواهیم بود.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

واتس اپ با یک ویژگی جدید در تلاش است روند مبارزه با خبرهای جعلی و ویروسی را جدی تر دنبال کند. بر اساس این ویژگی جدید، از این پس کاربران فقط حق دارند هر پیام را با 5 نفر به اشتراک بگذارند.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

فرانسه، گوگل را با رقم 57 میلیون دلار به علت نقض قوانین حریم خصوصی اروپا جریمه کرده است. کمیسیون تنظیم مقررات فرانسه اعلام کرده که گوگل به درستی توضیح نمی دهد که چگونه یا چرا داده های مردم را جمع آوری می کند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

غول خرده فروشی چین و رقیب سرسخت آمازون نخستین پروازهای آزمایشی پهبادها را آغاز کرده و تصمیم دارد ارسال کالاها را از طریق پهبادها انجام دهد.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

روث پورات مدیر امور مالی گوگل درست یک روز پس از اعمال جریم 57 میلیون دلاری فرانسه علیه گوگل به این موضوع واکنش نشان داده و می گوید برخلاف نظر منتقدان، داده ها بیشتر شبیه نور خورشیدند تا نفت.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

دولت چین در راستای بخشی از برنامه اعتبار اجتماعی خود سیستمی را طراحی کرده است که به کاربران اطلاع می دهد که آیا در شعاع 500 متری آنها فردی با بدهی بالا ایستاده است یا خیر.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان