arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

کشف اشیاء عتیقه در همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان از دستگیری سارق منزل و کشف اشیاء عتیقه در این استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس آگاهی استان همدان از دستگیری سارق منزل و کشف اشیاء عتیقه در این استان خبر داد.

‌سرهنگ زارعی در گفت‌وگو در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی یک فقره سرقت گاو صندوق از منزل شخصی در یکی از محلات شهر همدان و سرقت طلاجات و محتویات آن بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی و شگردهای پلیسی و با بررسی دوربین های مدار بسته، خودروی پژو پارس سفید رنگ متعلق به سارق شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی بیان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های تخصصی گفت، در حین حفاری غیر مجاز، 4 قطعه اشیاء قدیمی و عتیقه کشف کرده و آنها را در اختیار شاکی پرونده قرار داده اما نامبرده اشیاء مذکور را تصاحب و حاضر به بازگشت آن نبوده است.

زارعی تصریح کرد: متهم در ادامه اظهاراتش گفت، روز سرقت با اطلاع از عدم حضور شاکی وارد منزلش شده و با جستجوی فراوان، از پیدا کردن عتیقه جات نا امید و برای جبران خسارت و انتقام از شاکی، گاو صندوق وی را به سرقت بردم.

وی بیان کرد: با توجه به اعترافات متهم، در تحقیقات از شاکی مشخص شد، نامبرده عتیقه جات را در منزل یکی از بستگانش مخفی کرده است.

زارعی با اشاره به اینکه با مراجعه به آدرس اعلامی، 4 قطعه اشیاء باستانی شامل سنگ حکاکی شده گهواره ای خاقانی، تنگ دسته دار، فقاع و پیه سوز کشف شد، افزود: بنا بر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، این اشیاء مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد مسیح و دوره ایلخانی هستند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان گفت: هر 2 متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان