arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷

پیام کتبی سلطان قابوس تسلیم محمود عباس شد

یک هفته بعد از سفر 'بنیامین نتانیاهو 'نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسقط و دیدار با سلطان قابوس ، 'یوسف بن علوی ' وزیر مشاور در امور خارجی عمان به فلسطین رفت و پیام کتبی سلطان این کشور را به 'محمود عباس' رییس تشکیلات خودگران رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیام کتبی سلطان قابوس تسلیم محمود عباس شداین پیام حاوی مسایل مربوط به روابط دو جانبه بین دو کشور دوست و برادر و پیشرفت های اخیر در خصوص صلح (سازش) بین فلسطین و اسراییل بود.
این گزارش افزود : در دیدار روز چهارشنبه 'حسین الشیخ ' عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و سرلشگر 'ماجد فرج' رییس سازمان امنیت عمومی فلسطین حضور داشتند.
سفر وزیر مشاور در امور خارجی عمان به فلسطین و دیدار با محمود عباس بعد از آن صورت می گیرد که هفته گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسقط رفت و با سلطان قابوس دیدار کرد.
این دیدار با اعتراض کشورها ، سازمان و نهادها و گروههای آزادیبخش فلسطینی روبرو شد.
اعتراض به عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بعد از آن شدت گرفت که 'میری ریگو' وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونسیتی جمعه (4 ابان ماه)، در سفری بی سابقه به همراه یک هیات ورزشی اسرائیلی وارد امارات شد تا در مسابقات جودو در ابوظبی شرکت کند.
سفر این وزیر صهیونیستی به امارات در حالی صورت گرفت که مناسبات میان رهبران رژیم صهیونیستی و برخی رهبران جهان عرب از جمله ابوظبی و ریاض به شدت در حال گسترش است
گزارش ها حاکی از آن است که در پی کسب مدال طلای جودوکار رژیم صهیونیستی در ابوظبی پرچم این رژیم به اهتزاز درآمده و سرود ملی اسرائیل در امارات طنین ‌انداز شد، اقدامی که خشم کاربران عرب در شبکه های اجتماعی را به همراه داشته است.
در اقدام تحریک آمیز دیگر، وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل، دوشنبه گذشته از مسجد 'شیخ زاید بن سلطان' در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی دیدن کرد.
کشورهای عربی به ویژه امارات ، در حالی در رقابت برای علنی کردن و عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند که منابع فلسطینی یکشنبه شب گزارش دادند که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه، سه کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.
به عقیده کارشناسان، کشورهای حاشیه خلیج فارس با بی توجهی به مسئله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله مرکزی جهان اسلام، نگرانی از برقراری روابط دوستانه با دشمن صهیونیستی ندارند آن هم در شرایطی که 'نفتالی بنت' وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که تنها با تشدید کشتار و استفاده بیشتر از زور در نوار غزه، آرامش به این باریکه برمی گردد

نظرات بینندگان