arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷

سفارت پاکستان در کابل آزادی فرد دوم طالبان را تایید کرد

سفارت پاکستان در کابل ضمن تایید آزادی «ملاعبدالغنی برادر» و «ملا صمد ثانی» دو تن از رهبران برجسته طالبان، آن را در راستای تحقق صلح به رهبری افغان ها برشمرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سفارت پاکستان در کابل ضمن تایید آزادی «ملاعبدالغنی برادر» و «ملا صمد ثانی» دو تن از رهبران برجسته طالبان، آن را در راستای تحقق صلح به رهبری افغان ها برشمرد.

در گزارشی که شبکه «طلوع نیوز» روز یکشنبه منتشر کرد؛ آمده است ، سفارت پاکستان آزادی ملا برادر که از وی به عنوان فرد دوم طالبان و از مووسسان این گروه یاد می شود، را در راستای همکاری پاکستان به روند صلح در افغانستان خوانده و نشانگر باور پاکستان به گفت وگوهای صلح دانسته است.

ملا برادر یکی از جمله رهبران زنده مانده از گروه تشکیل دهنده هسته نخست طالبان در سال 1994 میلادی در قندهار افغانستان است که بعدها در سمت های معاونت وزارت دفاع و معاونت ملا «محمد عمر» رهبر سابق طالبان و رهبری شورای کویته طالبان ایفای نقش کرده است.

وی 10 سال گذشته را در زندان های پاکستان گذرانده و شایع است که نیروهای امنیتی پاکستان او را بعد از آن گرفتند که در وی نشانه هایی از تمایل به نشستن پشت میز مذاکره صلح با دولت افغانستان دیده شد.

او از سوی سازمان‌های امنیتی پاکستان در شهر کراچی دستگیر شد و طالبان از ملا برادر به عنوان یکی از مغزهای متفکر این گروه یاد می کنند که در مدارس علوم دینی پاکستان درس خوانده است.

ملا صمد ثانی نیز یکی از فرماندهان مشهور و شناخته شده گروه طالبان است که در سال 2016 میلادی توسط نظامیان پاکستان از شهر کویته بازداشت و به زندان منتقل شد.

شنیده شده ، بعد از آن که آمریکا تصمیم گرفت پرونده طالبان را به عنوان حداقل موفقیت خود در 18 سال جنگ افغانستان بدون تضمن خلق گروهی تازه ببندد ، مذاکراتی برای همراهی پاکستان شروع شد و در گام نخست این افراد آزاد شدند تا امکان جمع کردن گروه پر شاخه طالبان پشت میز با محوریت یک فرد ممکن شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان