arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی: محور مذاکراتم با "اون" خلع سلاح هسته‌ای خواهد بود

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در نشستی با مشاوران ارشدش گفت: آنچه که من به دنبالش هستم، برقرار صلح است. ما به دنبال یک تحول موقت براساس شرایط بین‌المللی نیستیم، ما در صدد دستیابی به یک صلح پایدار و غیر قابل برگشت هستیم که با تغییر شرایط بین‌المللی دچار تحول نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی: محور مذاکراتم با

رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد که در سفرش به کره شمالی بر دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای این کشور تمرکز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در نشستی با مشاوران ارشدش گفت: آنچه که من به دنبالش هستم، برقرار صلح است. ما به دنبال یک تحول موقت براساس شرایط بین‌المللی نیستیم، ما در صدد دستیابی به یک صلح پایدار و غیر قابل برگشت هستیم که با تغییر شرایط بین‌المللی دچار تحول نشود.

مون این اظهارات را یک روز پیش از سفرش به پیونگ یانگ برای برگزاری اجلاس دو جانبه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ایراد کرد.

وی ادامه داد: من معتقدم که تنها صدور یک بیانیه جدید و توافق‌ میان دو کره چندان مهم نیست، بلکه مسئله مهم توسعه پایدار روابط بین دو کره و اجرای توافق‌هایی است که تاکنون میان دو کشور امضا شده است.

رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد: من تمام تلاش‌ها خود را برای برقراری صلح میان دو کره در اجلاس پیش رو انجام خواهم داد. اولین گام، رفع تنش‌ها و هرگونه احتمال درگیری نظامی میان دو کره و کاهش نگرانی از وقوع جنگ است. دومین مسئله توسعه مذاکرات کره شمالی و آمریکا با هدف دستیابی به شبه جزیره آری از تسلیحات هسته‌ای است.

نظرات بینندگان