arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

در رویدادی مشابه، دو نفر در نزدیکی محل اقامت اسکریپال در انگلیس مسموم شدند

منابع انگلیسی شامگاه یکشنبه از مسمومیت دو نفر در شهر سالزبری که شش ماه پیش صحنه مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روسیه بوده، خبر دادند. این منابع می‌گویند افراد یادشده در رستوران پرتزو، واقع در ۳۰۰ متری محل مسمومیت اسکریپال بیمار شده‌اند. شاهدان عینی می‌گویند افرادی را با لباس‌های سفید و ماسک به دهان در محل وقوع حادثه دیده‌اند. آن‌ها می‌گویند که پلیس اطلاعات بیشتری را درباره جزئیات این رویداد ارائه نمی‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع انگلیسی شامگاه یکشنبه از مسمومیت دو نفر در شهر سالزبری که شش ماه پیش صحنه مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روسیه بوده، خبر دادند.

به گزارش ایرنا، این منابع می‌گویند افراد یادشده در رستوران پرتزو، واقع در ۳۰۰ متری محل مسمومیت اسکریپال بیمار شده‌اند.
بر اثر این حادثه پلیس، این رستوران و خیابان‌های اطراف را بسته است. هم‌زمان نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی و آمبولانس در محل حادثه حاضرشده‌اند.
شاهدان عینی می‌گویند افرادی را با لباس‌های سفید و ماسک به دهان در محل وقوع حادثه دیده‌اند. آن‌ها می‌گویند که پلیس اطلاعات بیشتری را درباره جزئیات این رویداد ارائه نمی‌دهد.
منابع انگلیسی نیز تاکنون هویت بیماران را فاش نکرده‌اند.
به گزارش ایرنا، سرگئی اسکریپال به همراه دخترش یولیا اسفندماه گذشته بر اثر تماس با ماده‌ای سمی در شهر سالزبری انگلیس مسموم شدند. دولت انگلیس، مسکو را به مسمومیت اسکریپال‌ها با ماده نوویچوک ساخت روسیه متهم و به موجب آن ۲۳ نفر از دیپلمات‌های این کشور را اخراج کرد. روسیه نیز که هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده، ده‌ها نفر از دیپلمات‌های انگلیسی را از خاک این کشور اخراج کرد.
سرگئی اسکریپال سال ۲۰۱۰ هنگام تبادل جاسوسان میان واشنگتن و مسکو به انگلیس پناهنده شد که در آن، روسیه چهار جاسوس خود را با ۱۰ جاسوس آمریکا مبادله کرد.
وی پیش‌تر مأمور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) به ۱۳ سال حبس در مسکو محکوم شد.
او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ام. آی.۶ گزارش داده است.
خردادماه گذشته نیز دو تبعه انگلیسی در منطقه امزبری در نزدیکی سالزبری بر اثر تماس با ماده‌ای به سرنوشت اسکریپال‌ها دچار شده و بعداً اعلام شد که یکی از این افراد جان‌باخته است.
پلیس معتقد است که این افراد بر اثر تماس با نوویچوک مسموم شده‌اند.

نظرات بینندگان