arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷

اقدام به خودکشی دختری در سداکباتان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: یک دختر 18- 19 ساله که قصد خودکشی در سد اکباتان را داشته، با پیشروی در آب سد اظهار می‌کند که می‌خواهد خود را بکشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از اقدام به خودکشی دختری جوان در سداکباتان شهر همدان خبر داد.

منصور ستوده در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر توضیح داد: یک دختر 18- 19 ساله که قصد خودکشی در سد اکباتان را داشته، با پیشروی در آب سد اظهار می‌کند که می‌خواهد خود را بکشد.

وی افزود: این دختر جوان که با چوب‌دستی خود قصد خودنمایی و جلب توجه دیگران به سمت خود را داشته، با اقدام به موقع نگهبان سد نجات پیدا کرد و سپس با حضور مأمورین پاسگاه آبشینه ماجرای دختر کرمانشاهی ختم به خیر می‌شود.

ستوده در ادامه در رابطه با میزان آب موجود در سدهای استان گفت: در حال حاضر سد سرابی تویسرکان 6.5 میلیون مترمکعب آب دارد که با سرعت 80 لیتر در ثانیه آب شرب تویسرکان را تأمین می‌کند و حق کشاورزان پایین‌دست هم از این سد تأمین شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت سداکباتان شهر همدان نیز 21 میلیون مترمکعب است و ورودی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 تا 60 درصد کاهش یافته و در حال حاضر 1150 لیتر در ثانیه برای تأمین آب شرب شهر همدان خارج می شود.

ستوده ادامه داد: برنامه داریم ازاواسط یا اواخر مهرماه 200 - 300 لیتر در ثانیه از رودخانه‌های عباس‌آباد و دره مرادبیگ به منظور کاهش برداشت از این سد استفاده شود.

وی اضافه کرد: همچنین سد کلان ملایر با 31 میلیون مترمکعب آب و با تأمین حق کشاورزان در فصل کشاورزی در پایین‌دست خط آبرسانی آن در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: سد آبشینه همدان 400 هزار مترمکعب آب دارد که 70- 80 مترمکعب آن آب شرب است و سد شیرین‌سوی کبودراهنگ 500 هزار مترمکعب آب دارد که البته فعلا از آن استفاده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان درباره بارش‌های پاییزه یادآور شد: احتمال می‌رود در سه ماه فصل پاییز بارندگی‌ها شرایط نرمالی داشته باشد.

دشت‌های رزن- قهاوند و کبوداهنگ در معرض فرونشست

وی درباره ایجاد فروچاله در همدان اظهار کرد: فروچاله در زمین‌هایی ایجاد می‌شود که آبرفت‌های آن از سنگ آهک تشکیل شده باشد که با تخلیه شدن آب موجود در این سنگ‌ها و فشار طبقات بالایی به طور ناگهانی فروچاله ایجاد می‌شود. در استان همدان دشت‌های رزن- قهاوند و کبودراهنگ شامل این ویژگی هستند و در سایر دشت‌ها احتمال ایجاد فروچاله بسیار ضعیف است.

ستوده با اشاره به راه‌های پیشگیری از ایجاد فروچاله‌ها گفت: برای پیشگیری از ایجاد فروچاله‌ها می‌توان اقدامات مختلفی مانند تغییر الگوی کشت و عدم کاشت محصولات پرآب‌بر، تغییر شیوه آبیاری، تبدیل برخی از زمین‌های زرع به گلخانه، بستن چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور برای چاه‌های مجاز انجام داد.

وی با اشاره به ایجاد فرونشست‌ها یادآور شد: ایجاد فرونشست‌ها امری طبیعی است که البته با چشم قابل مشاهده نیست و بدین صورت است که به طور مثال زمین سالی یک سانتیمتر فرو می‌نشیند.

نظرات بینندگان