arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷

سناتور منتقد رئیس جمهور فیلیپین از ترس بازداشت، شب را در ساختمان سنا ماند

سناتور فیلیپینی که رئیس جمهوری این کشور دستور لغو مصونیت قضایی و دستگیری وی را صادر کرده، برای جلوگیری از بازداشت، در کنگره تحصن کرده است. سناتور آنتونیو تریانس امروز (چهارشنبه) پس از آنکه تمام شب را در سنا ماند، به خبرنگاران گفت که وکلایش درخواستی را برای دادگاه عالی تنظیم می‌کنند تا مشروعیت دستور صادره از سوی رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین را در لغو مصونیت قضایی و حکم دستگیری به چالش بکشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سناتور فیلیپینی که رئیس جمهوری این کشور دستور لغو مصونیت قضایی و دستگیری وی را صادر کرده، برای جلوگیری از بازداشت، در کنگره تحصن کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور آنتونیو تریانس امروز (چهارشنبه) پس از آنکه تمام شب را در سنا ماند، به خبرنگاران گفت که وکلایش درخواستی را برای دادگاه عالی تنظیم می‌کنند تا مشروعیت دستور صادره از سوی رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین را در لغو مصونیت قضایی و حکم دستگیری به چالش بکشند.

دوترته به وزارت دادگستری فیلیپین و ارتش دستور داده تا شکایات جنایی و کیفری علیه این سناتور منتقد دولت را که سابق بر این یکی از افسران نیروی دریایی بوده، پیگیری کنند. دورته می‌خواهد این سناتور را به بهانه دست داشتن در یک کودتا در 10 سال پیش زندانی کند.

این سناتور گفته که ارتش و پلیس نباید دستور غیرقانونی دوترته را در ارتباط با دستگیری بدون حکم دادگاه تبعیت کنند.

نظرات بینندگان