arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل: حماس و تل آویو بر سر غزه توافق کردند / بازگشایی گذرگاه رفح از موارد توافق است

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل جمعه در گزارشی مدعی شد که رژیم صهیونیستی و حماس بر سر طرح مصر برای پایان درگیری‌ها در غزه به توافق رسیدند. بنابراین گزارش، حماس و اسرائیل توافق کردند تا گذرگاه مرزی رفح بازگشایی شده و به صورت منظم فعالیت کند و اسرائیل نیز امتیازاتی در گذرگاه‌های مرزی خود با غزه اعطا خواهد کرد و ملزم به پایبندی به تعهداتش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه در گزارشی مدعی شد که رژیم صهیونیستی و حماس بر سر طرح مصر برای پایان درگیری‌ها در غزه به توافق رسیدند.

به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، حماس و رژیم صهیونیستی به میانجیگری مصر در چهار بند به توافق رسیدند؛ بنابراین گزارش، حماس و رژیم صهیونیستی توافق کردند تا گذرگاه مرزی رفح بازگشایی شده و به صورت منظم فعالیت کند و رژیم صهیونیستی نیز امتیازاتی در گذرگاه‌های مرزی خود با غزه اعطا خواهد کرد و ملزم به پایبندی به تعهداتش شده است.
همچنین فتح و حماس بر سر پرداخت حقوق کارکنان دولت در غزه و برگزاری انتخابات طی ۶ ماه آینده در این باریکه توافق کردند؛ بنابراین گزارش، بازسازی غزه و ارتباط بندر این باریکه به بندر بورسعید واقع در شمال شرق مصر برای ترانزیت کالا از بند‌های این توافق به شماری می‌آید.
این رسانه‌های صهیونیستی افزوده است: آتش بس ۵ تا ۱۰ ساله میان حماس و رژیم صهیونیستی و موضوع تبادل اسرا از دیگر موارد این توافق است.
به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی، رهبران حماس در نشست پنجشنبه شب در غزه با طرح مصر موافقت کردند و در انتظار پاسخ رژیم صهیونیستی پس از نشست یکشنبه آینده دولت صهیونیستی هستند.
درهمین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص جمعه اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خارجی خود به کلمبیا در آمریکای جنوبی را به خاطر تحولات اخیر در غزه و احتمال دستیابی به یک توافق لغو کرده است.
پیش‌تر نیز «نیکلای ملادینف» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه با بنیامین نتانیاهو و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر برای توقف خشونت‌ها در غزه گفتگو کرده بود.

نظرات بینندگان