arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
نیوزویک:

ترک اعتیاد به کافئین با الگوریتم هوشمند / کاهش بی خوابی / افزایش فواید مصرف قهوه

آیا شما یک معتاد به قهوه هستید؟ بنابراین قطعا با مشکلات خواب، تپش قلب و یا اضطراب روزانه نیز ناآشنا نیستید. اما روشی جدید برای کاهش وابستگی شما به کافئین معرفی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا شما یک معتاد به قهوه هستید؟ بنابراین قطعا با مشکلات خواب، تپش قلب و یا اضطراب روزانه نیز ناآشنا نیستید. اما روشی جدید برای کاهش وابستگی شما به کافئین معرفی شده است.

به گزارش سرویس آی ی انتخاب به نقل از نیوزویک گروهی از پژوهشگران موفق به کشف الگوریتمی شده اند که می تواند بر اساس شخصیت و ساعات فیزیولوژیک بدن هر فرد،نرخ وابستگی به کافئین را در او کاهش دهد.
شاید بسیاری از ما قهوه را به سبب انرژی زا بودن و یا سرحال شدن مصرف کنیم. گاهی نیز برای مبارزه با خواب قهوه می خوریم،اما افراط در مصرف قهوه عوارضی مثل تش قلب،اضطراب و بدخوابی را به دنبال می آورد. 

چند درصد از افراد جامعه می دانند مجازند چه میزان و چند بار قهوه در طول روز مصرف کنند؟ به گفته مدیر این تیم پژوهشی هر فرد بر اساس شرایط فیزیکی خود می تواند ساعات طلایی مصرف کافئین داشته باشد.ساعاتی که وضعیت خواب افراد را نیز مختل نمی کند.

این پژوهش ها که  در مجله Sleep نیزمنتشر شده شان داد که هر فرد بالغ  می تواند میزان مصرف کافئین خود را تا 65 درصد کاهش دهد اما با همین نرخ کاهش سرزندگی و شادابی روزانه خود را حفظ کند.
الگوریتم های هوشمند با بررسی داده ها و مدل سازی اثرات کافئین و ساعات محرومیت از خواب، به  ساعات طلایی مصرف کافئین هر فرد می رسد.کاربران با الگوریتم مذکور، خواب خود را برنامه ریزی می کنند و محدودیت کافئین مورد نظر خود را مشخص خواهند کرد.

 

زمان عرضه عمومی این الگوریتم برای عموم مردم مشخص نیست، اما، طبق گفته  دانشمندان این الگوریتم  در حال حاضر در مورد سربازان تحت آموزش ایالات متحده جواب داده است. این تیم پژوهشی امیدوارند الگوریتم مذکور روزی بتواند از پزشکان تا رانندگان کامیون را یاری کند.

 

 

نظرات بینندگان