arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

طرح جنجالی امنیتی مدیر اسبق فیسبوک برای سیستم عامل مک / ماجرای سیستم عامل «ضدهک» چیست؟

یک مهندس جوان و 27 ساله سابق فیسبوک یک راه فوق العاده جالب را برای برای محافظت از کامپیوترهای شخصی مک در برابر هکرها بدون کمک گرفتن از اپل ابداع کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مهندس جوان و 27 ساله سابق فیسبوک یک راه فوق العاده جالب را برای برای محافظت از کامپیوترهای شخصی مک در برابر هکرها بدون کمک گرفتن از اپل ابداع کرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از بیزینس اینسایدر، این سیستم امنیتی هوشمند، که با نام Kolide معرفی شده است، می تواند یک موج جدید را در دنیای امنیت سیستم های کامپیوتری ایجاد  کند.
این اقدام توسط گروهی از مهندسان اسبق فیسبوک انجام شده که در تلاشند در مورد حفاظت از سیستم عامل های کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل مک، ویندوز و لینوکس فعالیت کنند.

این سیستم امنیتی کار خود را از یک موج ساده در دنیای اینترنت آغاز کرد و سپس به مرور به شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک کرد تا به راه اندازی سیستم های امنیتی خود بپردازند.

مایک آرپیا، جوان 27 ساله ای که این سیستم را راه اندازی کرده است، می گوید پروژه وی، یک پروژه منبع باز است، که می تواند برای بسیاری از کاربران مفید باشد.

با وجود تنها چهار سال از عمر این پروژه اکنون شرکت های پرشماری مثل ایر بی ان بی و دروپ باکس از آن استفاده می کنند. 

جالب است بدانید که نخستین بارآرپیا، پس از کالج موفق شد یک "آزمون نفوذ"  برای شرکتی امنیتی در نیویورک طراحی کند. این آزمون نفوذ کمک کرد تا شرکت امنتی مذکور تا سطح بالایی از امنیت شبکه صعود کند.

بعدها وی به همراه تیم خود یک سیستم تشخیص نفوذ خانگی ویژه طراحی کرد مه توجه بسیاری از مدیران برتر حوزه فناوری والبته مدیرانش در فیسبوک را به خود جلب کرد.

در نهایت او به طرح جنجالی خود یعنی برنامه نویسی جدید برای سیستم عامل ها رسید. این طرح جدید می توانست تمامی نیازهای پایگاه های وب را برطرف کند و البته پاسخگوی همه نیازهای امنیتی سازمان نیز باشد.

به نظر می رسد جای خالی این مدیر باهوش، این روزها بیش از هر زمان دیگری در فیسبوک محسوس است. 

نظرات بینندگان