arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

دفاع تمام قد کنگره از غول های فناوری / مسدود شدن دخالت های دولتی در اطلاعات رمزگذاری شده

کنگره ایالات متحده، قانونی را به تصویب رسانه که بر اساس آن دولت نمی تواند در امور داخلی شرکت های فناوری در حوزه رمزگذاری داده ها دخالت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کنگره ایالات متحده، قانونی را به تصویب رسانه که بر اساس آن دولت نمی تواند در امور داخلی شرکت های فناوری در حوزه رمزگذاری داده ها دخالت کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، کنگره ایالات متحده،لایحه ای را برای جلوگیری ازنفوذ دولت در اطلاعات رمزنگاری شده، به تصویب رسانده است.


"قانون امنیت داده ها" به این معنی است که دولت نمی تواند شرکت ها را مجبور به ارائه برخی از اطلاعات شخصی کاربران و یا نفوذ به برخی داده ها کند.

قانونگذاران در مجلس نمایندگان ایالات متحده قانون امنیت داده ها را در شرایطی معرفی کردند که این ممنوعیت سازمان های نظارتی دولتی را به شدت محدود می کند. اما اگر برای شما سوال پیش آمده که این ممنوعیت چه کاربردی دارد بهتر است به یک مثال مشهور اشاره کنیم. 

 در سال 2015 پلیس فدرال آمریکا شدیدا به شرکت اپل فشار می آورد تا  با  ایجاد یک نرم افزار ثانویه، امکان رصد اطلاعات کاربران را در اختیار آن ها بگذارد. توجیه نیروهای پلیس برای این دسترسی، این بود که از این طریق بتوانند اطلاعات   آیفون متعلق به تیرانداز در قتل عام سانفرانسیسکو، کالیفرنیا را بازرسی کنند.

سالهاست که سازمان های اجرای قانون در ایالات متحده پیشنهاد کرده اند که شرکت هایی مانند اپل و سیگنال می توانند قانون "رمزگذاری مسئولانه" را ایجاد کنند. در این سیستم شرکت های مذکور از اطلاعات رمز نگاری شده استفاده می کنند، مگر آن که  سازمان های دولتی درخواست دسترسی به اطلاعات مجرمان را داشته باشند.

البته این یک مفهوم منحصر به فرد برای ایالات متحده نیست. مقامات استرالیا و انگلیس نیز درخواست هایی مشابه از شرکت های فناوری دارند و استدلال آن ها ای است  که مجرمان و تروریست ها از پیام های رمز شده در شبکه های اجتماعی و سیستم های تلفن همراه برای هماهنگی استفاده می کنند. 

اما کارشناسان امنیتی معتقدند که اگر دولت ها رمزنگاری را پشت سر گذاشتند، هکرها  نیز می توانند اطلاعات را سرقت کنند.

 

برچسب ها: کنگره ، ایالات متحده
نظرات بینندگان