arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۶

درخواست دادستان کره‌جنوبی برای بلوکه اموال رییس جمهور پیشین

دادستان کره‌ جنوبی خواهان بلوکه اموال رئیس‌جمهور استیضاح شده این کشور شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درخواست دادستان کره‌جنوبی برای بلوکه اموال رییس جمهور پیشین

دادستان کره‌ جنوبی خواهان بلوکه اموال رئیس‌جمهور استیضاح شده این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این درخواست با هدف بلوکه کردن ۵.۶۲ میلیون دلار اموال متعلق به پارک گئون های، رئیس‌جمهور پیشین کره‌ جنوبی که به دلیل تخلفات کاری استیضاح و برکنار شد، مطرح شده است. اگر دادگاه این حکم را صادر کند دیگر پارک از هر گونه نقل و انتقالات پولی اموالش منع می‌شود.

در ماه نوامبر نام جائه جون، اولین رئیس آژانس سرویس اطلاعات ملی تحت ریاست جمهوری پارک گئون های اعتراف کرد که این آژانس ماهانه نزدیک به ۴۶ هزار و ۵۰۰ دلار به دفتر ریاست جمهوری منتقل می‌کرد.

دادستان مظنون است که این پرداخت ماهانه بعدها به نزدیک به ۱۰۰ میلیون وون (واحد پول کره‌ جنوبی) افزایش یافته است.

پارک گئون های اکنون بابت ۱۸ اتهام از جمله رشوه و سوء‌استفاده از قدرت متهم است و دادستان پرونده نوزدهمین مورد اتهام وی را به اتهامات قبلی اضافه می‌کند.

اولین رئیس جمهوری زن کره جنوبی پس از ماه‌ها اعتراضات گسترده از سوی پارلمان استیضاح شد و دادگاه قانون اساسی این تصمیم را در مارس سال گذشته تایید کرد و او را از قدرت کنار گذاشت. او از ۳۱ مارس به زندان افتاد. دادگاه گئون های از ماه مه آغاز شد اما او از اکتبر در جلسات دادگاه شرکت نمی‌کند.

دادستان می‌گوید این مبالغ ماهانه و به محض روی کار آمدن او در اوایل ۲۰۱۳ تا اواسط ۲۰۱۶ پرداخت می‌شد.

این رشوه‌ها که در مجموع ۸ /۳ میلیارد وون است، از سوی عوامل سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی به دست دستیاران رئیس‌جمهور می‌رسیده است. این مبالغ از بودجه "کور" این آژانس جاسوسی پرداخت می‌شد که اجازه تریلیون‌ها دلار بودجه ویژه بدون رسید برای فعالیت‌های ضدجاسوسی را می‌دهد.

برچسب ها: کره جنوبی
نظرات بینندگان