arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۶

انتقال 26 زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور از مرز آستارا

26 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندان های کشور جمهوری آذربایجان از مرز زمینی آستارا وارد کشور شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتقال 26 زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور از مرز آستارا

لحظاتی پیش، 26 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندان های کشور جمهوری آذربایجان از مرز زمینی آستارا وارد کشور شدند.

به گزارش ایسنا، ناصر میرجمالی، مسئول امور کنسولی سفارت ایران در آذربایجان در حاشیه تبادل این زندانیان در مرز آستارا به خبرنگاران گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر مسئولان جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز، 1 دی تعداد 26 نفر (مرد) از اتباع ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان به منظور سپری کردن مابقی دوران محکومیت خود از مرز زمینی آستارا به میهن اسلامی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه این مرحله بیست و چهارمین مرحله اجرای موافقتنامه انتقال محکومین فی ما بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است، ادامه داد: اکثریت زندانیان به جرائم و اتهامات مرتبط با مواد مخدر، اقامت غیرمجاز و تصادفات دستگیر شده اند.

میرجمالی اضافه کرد: با توجه به قوانین سختگیرانه دولت آذربایجان در برخورد با عاملین و مباشرین مواد مخدر اعم از مصرف، قاچاق و خرید و فروش، به کلیه هموطنان اعم از مقیم، مسافران و گردشگرانی که به مقصد آذربایجان مسافرت می‌کنند، توصیه می شود به منظور حفظ حرمت و شئون خود و خانواده و پرهیز از ابتلا به مجازات های سختگیرانه و حبس های طولانی مدت، قبل از اقدام به سفر، نسبت به قوانین و مقررات داخلی کشور آذربایجان آگاهی لازم را کسب کنند.

وی با تاکید بر اینکه از همراه داشتن مواد مخدر و قرص های روان گردان به هر میزان، مقدار و به هر دلیل خودداری شود، اظهار کرد: توصیه می شود که تحت هر شرایط از قبول و حمل بسته‌های ناشناخته، از سوی افراد ناشناس خودداری شود.

مسئول امور کنسولی سفارت ایران در آذربایجان، ضمن تقدیر از خدمات مسئولان و ماموران زحمتکش سفارت ایران در آذربایجان، دادگستری، نیروی انتظامی، گمرک و پایانه‌های مرزی در مبادی ورودی و خروجی کشور، تصریح کرد: با همکاری دست اندرکاران، شرایط لازم درخصوص مساعدت و زمینه های لازم این امور و آگاهی بخشی به هموطنان مسافر جهت مسائل و مشکلات مرتبط با ناهنجاری‌های اجتماعی و قوانین و مقررات برون مرزی، فراهم است.

به گزارش ایسنا، زندانیان ایرانی پس از ورود به کشور تحویل مراجع قضایی و امنیتی شدند و برای طی مراحل قرنطینه بهداشتی و سلامت با یک دستگاه اتوبوس به اردوگاه حویق تالش منتقل شدند.

نظرات بینندگان