arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

پوتین: تقصیر من نیست که رقیب ندارم

انتخابات ریاست جمهوری در مارس 2018 در روسیه برگزار خواهد شد و نظرسنجی ها حاکی از پیشتازی بلامنازع پوتین در بین اندک نامزدهای رقیبش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پوتین: تقصیر من نیست که رقیب ندارم

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت این تقصیر او نیست که رقیب انتخاباتی ندارد.

به گزارش انتخاب به نقل از وب سایت روزنامه واشنگتن پست آمریکا، پوتین امروز (پنج شنبه) در اجتماع هزار نفری خبرنگاران و در نشست سالانه خبری خود در کرملین، با اعلام این مطلب گفت او دوست دارد شاهد انتخاباتی بزرگ با رقبایی قدرتمند باشد، اما ایجاد و پرورش اپوزیسیون قوی کار او نیست.

او گفت: "ساده ترین چیزی که باید به شما بگویم این است که ایجاد و تقویت مخالفان کار من نیست، اگر چه من معتقدم که فصای سیاسی ما باید همچون فضای اقتصادی ما، رقابتی شود."

پوتین در حالی این اظهار نظر را کرده که از سوی برخی از ناظران داخلی و خارجی روسیه، به حذف،زندانی کردن و فراری دادن بخش قابل توجهی از مخالفان سیاسی خود متهم است.

پوتین همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در پیش روی این کشور - که کمتر از 4 ماه دیگر برگزار خواهد شد- گفت که تمرکز و شعار اصلی انتخاباتی او رفع مشکلات اقتصادی خواهد بود.

او همچنین تاکید کرد در انتخابات آتی به صورت نامزد مستقل شرکت خواهد کرد و از حزب "روسیه واحد" که خود او موسس آن بوده، نامزد نخواهد شد.

گفتنی است نتایج نظر سنجی ها حاکی است پوتین در انتخابات پیش رو بدون رقیب بوده و با کسب بیش از 60 درصد آرا برای یک دوره 6 ساله دیگر به ریاست فدراسیون روسیه برگزیده خواهد شد.

پیشتر عدم اعلام نامزدی او منجر به برخی گمانه زنی ها در برخی رسانه های غربی درباره احتمال کناره گیری او از قدرت شده بود؛ اما او 10 روز پیش با اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، به این گمانه زنی ها پایان داد.

پوتین از سال 1999 فرد نخست و قدرت بلامنازع روسیه به شمار می رود و از سال 2000 به مدت دو دوه متوالی 4 ساله به کاخ کرملین راه یافت. او سپس به خاطر محدودیت قانونی به مدت 4 سال از ریاست جمهوری کناره گرفت و نخست وزیر شد و به جای او دمیتری مدودف(رییس دفتر سابقش) رییس جمهور شد و سپس بار دیگر در سال 2012 و در حالی که با تغییر قانون اساسی دوره ریاست جمهوری را به دو دوره 6 ساله افزایش داده بود، در انتخابات شرکت کرده و به ریاست جمهوری رسید.

به لحاظ قانونی پوتین می تواند تا سال 2024 در مسند ریاست فدراسیون روسیه باشد.

نظرات بینندگان