arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

ایران -پرتغال در سارانسک؛ اسطوره در هیاهوی جام جهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سارانسک یکی از شهرهای میزبان جام جهانی روسیه است که از اقلیم منحصر به فردی بهره می‌برد.

جام جهانی روسیه در ۱۱ شهر روسیه پهناورترین کشور جهان برگزار می‌شود و سارانسک یکی از شهرهای کشور روسیه است که میزبانی چند دیدار از جام بیست و یکم را بر عهده دارد. دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر پرتغال، در این شهر برگزار خواهد شد.

سارانسک مرکز استان موردوویا در روسیه است و تقریبا ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. از سارانسک به عنوان شهر اسطوره‌ای در روسیه یاد می‌شود. بیشتر جشنواره‌ها و مراسم ملی در روسیه در این شهر برگزار می‌شود. کلیساها و بناهای تاریخی در این شهر باعث شده از سارانسک به عنوان شهری دیدنی و تاریخی یاد شود. هنوز هم در این شهر ساختمان‌ها و بناهای زیادی از صدها سال پیش وجود دارد هر چند در زمان شوروی خیلی از این بناها تخریب شد و آپارتمان‌های زیادی به جای آن ایجاد شد.

 فئودور اوشاکوف از روسای امپراتوری روسیه و فرمانده نیروی دریایی سلطنتی روسیه از نمادهای این شهر محسوب می‌شود که مجسمه او در شهر دیده می‌شود و برای طرفداران و علاقه‌مندان از جذابیت‌های زیادی برخوردار است.

موزه‌ها و مراکز تربیتی و فرهنگی زیادی که در این شهر وجود دارد هر سال باعث می‌شود توریست‌های زیادی به این شهر وارد شوند. ۸۵ درصد از جمعیت این شهر از قوم روس هستند و زبان موردوین کمتر در این شهر شنیده می‌شود.

* ورزشگاه

ورزشگاه یوبیلینی یکی از ورزشگاه‌های روسیه برای میزبانی جام جهانی است که ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد و قرار است میزبانی چهار دیدار از مرحله گروهی جام جهانی را بر عهده داشته باشد و برای مراحل بعدی از این ورزشگاه استفاده نخواهد شد. از سال ۲۰۱۰ برای ساخت این ورزشگاه اقدام شده است و سال ۲۰۱۷ به پایان رسید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان