arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶

مجلس نمایندگان آمریکا لوایح تحریم حامیان مالی «حماس» را تصویب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لوایح تحریم حامیان مالی و نظامی جنبش حماس را تصویب کرد.

به گزارش مهر، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به ریاست «اِد رویس» سه لایحه جدید از جمله «قانون تیلور فورس» را علیه جنبش حماس تصویب کرد.

نخست، اِد رویس در توضیح دلیل نامگذاری لایحه اول به «قانون تیلور فورس» (H.R. 1164) گفت که این لایحه به احترام یک آمریکایی جوان به همین نام که توسط یک فلسطینی در اسرائیل کشته شده است، قانون تیلور فورس نامیده شد.

وی در ادامه گفت: «طبق این قانون جدید، تشکیلات خودگردان فلسطین را وادار می کنیم که میان دریافت کمک از آمریکا و سیاستهای غیراخلاقی یکی را انتخاب کند؛ و از اینکه می بینم روند تصویب این قانون در هردو مجالس نمایندگان و سنای آمریکا با کسب بیشترین حمایتها در حال انجام است، خشنودم».

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در توضیح دیگر لایحه مصوب در این کمیته علیه جنبش حماس موسوم به «قانون پیشگیری از حمایت از تروریسم بین المللی فلسطین» (H.R 2712) ادعا کرد: «ایران و حزب الله از طریق افزایش کمکهای مالی و نظامی خود آشکارا برای توسعه نفوذشان بر حماس و جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه تلاش کردند. دقیقاً به دلیل برخورداری از حمایت ایران است که حماس توانسته است طی یک دهه گذشته در نوار غزه بر مسند قدرت بماند. به دلیل [حمایت] ایران است که حماس و جهاد اسلامی فلسطین دارای هزاران موشک و راکت هستند و به حفر تونلهای ترور در زیر مرز مشترک خود با اسرائیل ادامه می دهند».

وی در ادامه مدعی شد: «ما همچنین باید مطمئن شویم که شرکای آمریکا در منطقه میزبان تروریستهای حماس نبوده یا به آنها کمک نمی رسانند. برای تحقق این هدف، این لایحه تدوین شد. زمانی که این لایحه به کنگره ارائه شد، قطر میزبان صالح العاروری [نائب رئیس دفتر سیاسی حماس] پس از اخراج وی از ترکیه در سال ۲۰۱۶ بود. دو هفته پس از طرح این لایحه، وی به همراه سایر تروریستهای حماس از قطر اخراج شد».

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد «قانون جلوگیری از سپر انسانی حماس» (H.R 3542) ادعا کرد: «حماس نه تنها با آدم ربایی و پرتاب راکت شهروندان اسرائیلی را هدف قرار می دهد، بلکه این گروه در زمان نبرد از فلسطینیان به مثابه سپر انسانی استفاده می کند که در تناقض آشکار با قوانین بین الملل است. این قانون حماس و حامی آن، ایران را برای این اقدام هولناک مسئول می داند».

نظرات بینندگان