arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

ترافیک غرب تهران با 5میلیون جمعیت گذری نیازمند ساماندهی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به اینکه 5 میلیون نفر در شبانه روز در این منطقه تردد می کنند، گفت: وضعیت ترافیکی غرب پایتخت نیازمند ساماندهی است.

سیدعلی مفاخریان با اشاره به جمعیت 178 هزار نفری منطقه 9 تهران اظهار کرد: براساس بررسی های انجام شده، 5 میلیون نفر جمعیت گذری در شبانه روز، از شهرک های اقماری اطراف تهران حتی از جنوب پایتخت، شهرستان شهریار، شهرک اندیشه، استان البرز و شهرک های اقماری این استان وارد این کلانشهر می شوند که این تردد باعث بار ترافیکی و تبادل سفر در محدوده غربی تهران می شود. 

وی گفت: همچنین وجود پایانه غرب تهران و فرودگاه مهرآباد مجموعه سفری و گردشگری را به همراه داشته که نیازمند ضروت توجه ویژه به موضوع حمل و نقل در منطقه 9 هستیم.
 
مفاخریان افزود: حدود 800 دستگاه اتوبوس بین شهری از ورودی غربی تهران وارد یا خارج شده و آشفتگی ترافیکی را در این محدوده ایجاد می کنند. 

شهردار منطقه 9 تهران، تغییر جایگاه توقف اتوبوس های بین شهری در پایانه غرب را از جمله راهکارهای کاهش بار ترافیکی در میدان آزادی دانست و گفت: برای جلوگیری از ورود اتوبوس های بین شهری به میدان آزادی باید پایانه ای در یک تا 2 ایستگاه قبل از میدان آزادی در نظر گرفت تا مسافران این اتوبوس ها به وسیله خطوط اتوبوس های بی آر تی(تندرو) به شبکه مترو یا سایر وسایل حمل و نقل دسترسی پیدا کنند.
 
وی با اشاره به اینکه اقداماتی برای ساماندهی وضعیت پایانه غرب تهران و فرودگاه مهرآباد در حال انجام است، گفت: در مجموع این اقدامات نیازمند مصوباتی در راستای تغییرات و تحولات است تا بتوانیم بار ترافیکی محدوده غرب تهران را کنترل کنیم.

*افتتاح 50 پروژه عمرانی و اجتماعی در منطقه 9 تهران
مفاخریان با اشاره به افتتاح 50 پروژه عمرانی و اجتماعی در منطقه 9 تهران افزود: مرکز اسکان و ساماندهی کارگران ساختمانی، پارک آموزش ترافیک، بوستان گیاهان دارویی، ابنیه، راهبان و آسفالت از جمله این پروژه هاست که مراحل نهایی آنها در حال انجام بوده و به زودی افتتاح خواهند شد.
 
وی، پروژه های زیرگذر استاد معین و بزرگراه یادگار امام را از جمله پروژه های منطقه 9 عنوان کرد که به صورت فرامنطقه ای به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حال انجام است و شبکه بزرگراهی تهران را تکمیل خواهد کرد.
 
شهردار منطقه 9 افزود: با بهره برداری از پروژه زیرگذر استاد معین، خیابان اکبری تا خیابان استادمعین و از این خیابان به سی متری جی متصل می شود.
مفاخریان با اشاره به ادامه پروژه بزرگراه یادگار امام در منطقه9 تهران گفت: با بهره برداری از این پروژه، خیابان هرمزان وارد پادگان جی شده و از این منطقه به میدان فتح متصل می شود.
 
وی افزود: کارهای اجرایی این 2 پروژه به اتمام رسیده و بخش تجهیزاتی و نصب تاسیساتی آنها در حال انجام است.
 
 منطقه 9 شهرداری تهران در غرب شهر تهران قرار دارد، این منطقه از 2 ناحیه تشکیل شده و دارای هشت محله است که ناحیه یک شامل سه محله و ناحیه 2 شامل پنج محله است.
 
خیابان آذری، مهرآباد شمالی و جنوبی، 30 متری جی، یافت‌آباد، 20 متری شمشیری، 21 متری جی، بلوار استاد معین، تهرانسر و پل ساوه از محله‌های منطقه 9 است که فرودگاه مهرآباد، پادگان جی، پارک المهدی از مهمترین اماکن این منطقه به شمار می رود. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان