arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

تکمیل فاز اول متروی تبریز تا پایان سال 97

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۷، فاز اول قطار شهری تبریز تکمیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یعقوب وحید کیا  با بیان اینکه اقدامات اجرایی قطار شهری تبریز از سال ۸۲ آغاز شده است، اظهار کرد: طی ۱۴سال فاز اول، دوم و ۱۸ ایستگاه متروی تبریز به بهره برداری رسیده و اقدامات فاز سوم آن نیز به طول  ۱۸ کیلومتر در حال اجرا بوده و پیش بینی می شود در اواخر سال ۹۷ به بهره برداری برسد. 

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات قطار شهری تبریز برای اجرای فاز اول و بخشی از فاز دوم حدود دو هزار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز اول قطار شهری نیاز است و شهرداری و دولت برای تامین اعتبارات مترو تعهد کرده اند و در سنوات اخیر شهرداری تبریز در تزریق اعتبارات نسبت به دولت پیشی گرفته است. 
 
مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه ادامه داد: انتظار داریم دولت در راستای تامین بودجه قطار شهری تبریز به تعهدات خود عمل کند و در سال ۹۷، اعتبار مترو را در ردیف بودجه قرار دهد. 
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در تبریز با قطار شهری سفر می کنند، بیان کرد: طی تلاش های شبانه روزی تا پایان سال ۹۷،  فاز اول مترو تکمیل می شود تا شهروندان بتوانند در تبریز ۲۰۱۸ از خدمات حمل و نقل پاک و ایمن مترو برخوردار شوند. 
 
وحید کیا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ قطار شهری با ۶۰ واگن در شهر مستقر هستند، اظهار کرد: برخی ایستگاه های مترو هنوز تکمیل نشده و از نظر مشکلات پله برقی و آسانسور ناقص باقی مانده است که طی روزهای آتی تکمیل می شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مترو ، تبریز
نظرات بینندگان