arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

تعهد چهارساله مدیران شهری برای غلبه بر «دیو هفت سر» آلودگی هوا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضور هیات رئیسه شورای شهر تهران از اعضای شورای شهر و شهردار تهران خواست تا حل معضل آلودگی هوا را طی چهار سال مدیریت‌شان در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، بهاره آروین در نطق پیش از دستور خود با اشاره به وضعیت هوا در روزهای پاییزی، گفت: تهران مسئله و مشکل کم ندارد و ترافیکش ساعت‌ها عمر شهروندان را به هدر می‌دهد و ساخت و سازهای بی قاعده و خارج از ضوابط طرح تفصیلی آسیب‌های متعددی ایجاد کرده است اما آلودگی هوا مهمترین معضل این شهر است، چرا که آلودگی هوا سبب مرگ افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا تنها کیفیت زندگی را کاهش نمی‌دهد بلکه شهر را زیست ناپذیر می‌کند، گفت: شهروندان یکه و تنها در برابر آلودگی هوا هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا به مانند غول بی شاخ و دمی است که دستانش را بر روی گلوی تک تک شهروندان این شهر فشار می‌دهد و نفس‌شان را به شماره می‌اندازد، گفت: هر چقدر شهروندان ناتوان‌تر و آسیب‌پذیرتر باشند غول آلودگی هوا قدرتمندتر و آسیب‌زا تر عمل می‌کند.

این عضو شورای پنجم تهران تاکید کرد: بیان اینکه از همه کسانی که طبق قانون اختیار و مسئولیتی برای سیاستگذاری در حوزه کاهش آلودگی هوا دارند و همچنین از تمام اعضای شورای شهر شهردار تهران و تمام مسئولینی که ممکن است صدایم را بشنوند می‌خواهم که تصمیم بگیرند معضل آلودگی هوا را در طی چهار سال مسئولیت‌مان حل کنیم. چرا که حل این معضل جز از طریق یک سیاستگذاری جامعه نگر و پیگیرانه قابل حل نخواهد بود.

آروین با بیان اینکه ساده لوح نیستم و می‌دانم که عواملی چند گانه و پیچیده در ایجاد این موضوع دخیلند، گفت: از کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل تا قیمت و میزان سوخت مصرفی، تردد آزادانه خودروهای دیزلی فرسوده، کمبود اعتبارات، موتورخانه‌ها و ... همگی کلاف سردرگم علل و عوامل موثر در آلودگی هوا هستند.

وی افزود: با تمام این موضوعات از تمام اعضای شورای شهر، شهردار تهران و تمام مسئولینی که صدایم را می شوند می‌خواهم که در طول چهار سال فعالیت‌شان متعهد به حل معضل آلودگی هوا باشند، بیایید خودمان را در حل معضل آلودگی هوا مسئول بدانیم.

آروین با بیان اینکه غلبه بر دیو هفت سر آلودگی هوا جز با تمرکز، تلاش و سیاستگذاری پیگیرانه ممکن نخواهد بود، گفت: مردم در انتخابات 29 اردیبهشت به جریان اصلاح طلبی اعتماد کردند، بیایید از فرصت کمیاب همسویی دولت، مجلس و مدیریت شهری در تهران استفاده کنیم و آلودگی هوا که مهمترین و کشنده‌ترین مسئله این شهر است را حل کنیم و دستکم آسمان آبی را برگردانیم.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان