arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶

رئیس کل بیمه مرکزی: اساسنامه نمونه آیین نامه حاکمیت شرکتی به بورس ارایه شد/ بیمه توسعه 400 میلیارد تومان تعهد آماده پرداخت دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل بیمه مرکزی : اساسنامه نمونه اجرای حاکمیت شرکتی اماده و به بورس ارایه گردیده که اگر بورس نظر خود را اعلام کند به شرکتهای بیمه جهت اجرا ابلاغ می کنیم./ بیمه توسعه نزدیک چهارهزار سندو بالغ بر 400 میلیارد تومان تعهد اماده پرداخت دارد که باید به بیمه گزاران پرداخت کند.

 

 

به گزارش ریسک نیوز، شوراي عالي بيمه در جلسه مورخ ۱۰/۰۲/۱۳۹۶ به استناد بند ۵ ماده ۱۷ قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه‌گري، «آيين نامه حاكميت ‌شركتي در مؤسسات ‌بيمه» را مشتمل بر ۲۰ ماده و ۳ تبصره تصويب نمود.


ماده ۱۹ این ایین نامه اذعان می دارد که بيمه مركزي با رعايت مقررات اين آيين نامه، اساسنامه نمونه مؤسسات بيمه را تهيه و ابلاغ مي نمايد. مؤسسه بيمه موظف است حداكثر ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ اساسنامه نمونه، اساسنامه خود را با آن تطبيق دهد.
ماده ۲۰- ساير الزامات مرتبط با حاكميت شركتي از قبيل شرايط مؤسسين و سهامداران، ضوابط تملك سهام، گزارشگري و افشاي اطلاعات مؤسسات بيمه و نحوه احراز صلاحيت حرفه اي كاركنان كليدي مؤسسسات بيمه تابع مقررات مربوط و مصوبات شوراي عالي بيمه خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوال ریسک نیوز در خصوص زمان اجرای این ایین نامه با توجه به اینکه هشت ماه از تصویب در شورای عالی بیمه می گذرد ، عنوان کرد : اساسنامه نمونه اماده شده و به بورس ارایه کردیم که اگر بورس نظر خود را اعلام کند به شرکتهای بیمه جهت اجرا ابلاغ می کنیم.

وی در ادامه در خصوص اخرین وضعیت بیمه توسعه به ریسک نیوز گفت : ، بیمه تو سعه تا کلیه بدهی هایش را ندهد امکان فعالیت مجدد ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه اذعان داشت: د رحال حاضر 400 میلیارد تومان سند اماده پرداخت دارد اگر اینها را تسویه کند انشالله راجع به تداوم فعالیتش تصمیم می گیریم.

همتی تاکید کرد : بیمه توسعه نزدیک چهارهزار سند و بالغ بر 400 میلیارد تومان تعهد دارد که باید به بیمه گزاران پرداخت کند.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی دادستان انقلاب هم همکاری خوبی دارد که اگر مالکین هم همکاری داشته باشند مرحله جدید این پرداختها شروع می شود .

زئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد : بیمه مرکزی پس از تسویه تعهدات بیمه توسعه راجع به تداوم فعالیت تصمیم می گیرد.

نظرات بینندگان