arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

نماینده ولی فقیه در سپاه: از نظر بسیاری از دلسوزان انقلاب نیازی به تجربه برجام نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر چند نیازی به تجربه مجدد نبود، اما تجربه برجام ثابت کرد آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و نیست.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت‌الاسلام علی سعیدی پیرامون سخنان هتاکانه و گستاخانه رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت و نظام اسلامی با اشاره به اینکه آنچه در روزهای اخیر از سوی سران کشور آمریکا مشاهده کردیم چیزی جز حرف‌های ناهنجار و بی‌منطق نبود، اظهار کرد: در این ماه‌ها همه جهانیان رفتارهای بی‌منطق رئیس جمهور آمریکا را شاهد بوده‌اند که نمونه آن سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل بود.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و مصاحبه‌های مطبوعاتی اخیر حرف‌هایی سخیف و بدون پشتوانه منطقی و عقلایی بود، افزود: نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که آیا این سخنان که او بر زبان آورده حرف‌هایی روبنایی است یا یک سخنان هدف‌دار و زیربنایی برای رسیدن به اهداف ثانویه؟

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها اهداف کاملا برنامه‌ریزی شده و مشخصی را در منطقه غرب آسیا دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: بدون تردید بده بستان‌هایی میان کشورهای منطقه غرب آسیا، آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان است که باید مورد توجه همه کارشناسان، تحلیلگران، تصمیم‌گیران و البته مردم قرار بگیرد.

سعیدی با اشاره به مشکلات مالی و اقتصادی آمریکا و بدهکاری‌های خارجی این کشور که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است، ادامه داد: این مشکلات از یک سو و بی‌توجهی سران رژیم سعودی به نیازهای واقعی مردم این کشور از سویی دیگر باعث شده تا این کشور و هم‌پیمانانش دلارهای نفتی خود را برای خرید تجهیزات نظامی از آمریکا هزینه کنند.

وی با تاکید بر اینکه براساس منافع مادی و شوم کشور آمریکا، سران این کشور قول‌هایی به رژیم صهیونیستی و عرب‌ها داده‌اند که باید به آن قول‌ها عمل کنند، گفت: عمده سخنان ترامپ منبعث از همین وعده‌ها و قول‌هاست و مصارفی بیش از این برای او نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا به جز همین بهره‌های مالی که با فریب و ایران‌هراسی در منطقه به دست خواهد آورد نمی‌تواند به توفیق سیاسی و استراتژیک در غرب آسیا برسد، تصریح کرد: دشمنان ما می‌دانند که ملت، دولت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران با صلابت و اقتدار در برابر این رفتارهای هتاکانه ایستاده‌اند و در صورت لزوم پاسخی سخت و دردناک به آمریکا خواهند داد.

سعیدی با اشاره به اینکه تجربه اخیر برجام ثابت کرد که آمریکا به هیچ تعهد بین‌المللی پایبند نیست، افزود: هرچند از نظر بسیاری از دلسوزان انقلاب نیازی به این تجربه نبود و همان گونه رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست اما دولتمردان نیز در این ماجرای اخیر به این نکته به طور کامل پی بردند.

نظرات بینندگان