arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

روبن از تیم ملی خداحافظی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آرین روبن کاپیتان تیم ملی فوتبال هلند بدنبال ناکامی تیم ملی کشورش در راه صعود به جام جهانی 2018 از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

به گزارش تارنمای خبری ساکرنت، تیم ملی فوتبال هلند سه شنبه شب برابر سوئد با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید. هر دو گل این دیدار را روبن 33 ساله به ثمر رساند. هلند برای صعود به جام جهانی به هفت گل نیاز داشت.

روبن گفت: می خواستم یک بار دیگر نشان دهم که چه توانایی هایی دارم.

بعد از نواختن سوت پایان بازی، جمعیت تماشاگران به احترام کاپیتان هلند ایستادند و فریاد زدند روبن متشکریم.

روبن در سه دوره جام جهانی 2006، 2010، و 2014 برای هلند به میدان رفت و در 96 بازی ملی خود در طول 14 سال، 37 گل به ثمر رساند. آمار گل های او برای هلند با رکورد دنیس برکمپ برابری می کند.

با این حال روبن ممکن است به خاطر گلی که در دیدار مقابل اسپانیا در فینال جام جهانی 2010 به ثمر نرساند، در یادها بماند. ایکر کاسیاس سنگربان اسپانیا ضربه روبن را مهار کرد تا اسپانیا با نتیجه یک بر صفر قهرمان این جام شود.

روبن در سال های گذشته با مصدومیت بسیاری دست به گریبان بود. وی گفت در حال حاضر آماده است تمرکز خود را به فوتبال باشگاهی در بایرن مونیخ معطوف کند.

وی گفت: مدتهاست در این باره فکر می کنم. حالا 33 سال دارم و در یک باشگاه مهم اروپا بازی می کنم. می خواهم تمرکزم را روی فوتبال باشگاهی بگذارم.

روبن گفت: زیباترین لحظات برای من جام های جهانی 2010 و 2014 بود که یک تیم منسجم بودیم.

هلند در جام جهانی 2014 برزیل مقام سوم را کسب کرد، اما پس از آن فرصت حضور در جام ملت های اروپا (یورو 2016) را از دست داد. هلند برای دومین بار در راه صعود به یک تورنمنت فوتبال مهم ناکام ماند.
برچسب ها: هلند
نظرات بینندگان