arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

مصطفوی: من بودم طارمی را دو سال محروم می‌کردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'داریوش مصطفوی' رییس اسبق فدراسیون فوتبال، گفت: یکی از بزرگترین ضعف های مدیران فدراسیون فوتبال و باشگاه ها این است که لابی های مربوط به این رشته در مجامع بین المللی را بلد نیستند.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت وگو با ایرنا در خصوص محکومیت های اخیر فوتبال ایران در فیفا و جرایمی که حتی فدراسیون فوتبال نیز با آن روبه رو شده است، گفت: در ابتدا باید در خصوص نمایندگانی که از ایران برای دفاع از فدراسیون و باشگاه ها به فیفا می روند و عدم توانایی آنها صحبت کنم.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در فوتبال ایران رانت تبدیل به مساله مهمی شده است و برای تایید این حرف به شرایط انتخاب مدیران باشگاه ها و حتی روسای فدراسیون ها توجه کنید که اکثر این انتخاب ها بر اساس توانایی افراد نیست و این مساله باعث می شود این مدیران نیز زیر مجموعه های توانمندی را برای خود انتخاب نکنند.
 
مصطفوی گفت: در سال های اخیر فوتبال ایران در اکثر پرونده ها محکوم شده و دلیل آن این است که ما هیچ فردی را در کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دفاع از خود نداریم و تا زمانی که نتوانیم فردی توانمند را در کنفدراسیون فوتبال آسیا صاحب قدرت کنیم، مشکلات ما ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: متاسفانه افرادی که وارد فوتبال ما شده اند به جای کمک به این رشته ورزشی سوار فوتبال شده اند و مرتبا به این رشته لطمه وارد می کنند.
 
مصطفوی با اشاره به ضعف فوتبال ایران در بحث حقوقی، گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال ایران بیرون ماندن کارشناسان حقوقی فوتبال از این رشته ورزشی است. حقوقدان بودن برای انجام کارهای حقوقی در فوتبال کافی نیست و ما برای دفاع از پرونده های خود در فیفا نیاز به حضور حقوقدانان ورزشی در فدراسیون و باشگاه هستیم.
 
وی افزود: بی سوادی در عدم توانایی و شناخت از حقوق ورزشی اصلی ترین دلیل شکست ما در تمامی پرونده های فیفا است و در کنار باشگاه ها، فدراسیون فوتبال ما نیز گرفتار این مساله شده است.
 
رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به راهکار حل مشکلات فوتبال ایران، گفت: در صورتی که فدراسیون فوتبال و حتی باشگاه های ما بتوانند اعضای مجمع خود را با انتخابات برگزینند و این مجمع توانایی انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل را داشته باشد بی تردید مشکلات حل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در دوره حضور من در فدراسیون فوتبال تمامی لابی ها به خوبی صورت می گرفت و این مساله را می توان از بازی با استرالیا فهمید. در آن بازی پنج بازیکن دو اخطاره بخشیده شدند و داور صرب جای خود را به ساندرو پل داد و دلیل این اتفاقات فوتبالی بودن و تحصیلات من و همچنین آگاهی به لابی های فوتبالی بود.
 
مصطفوی افزود: برای لابی کردن فقط به پول نیاز نیست و مهم تر شناخت کافی از فوتبال است. متاسفانه این توانمندی را در فدراسیون فوتبال فعلی نمی بینم که بتواند چنین لابی هایی را انجام دهد.
 
وی با اشاره به اتفاقات رخ داده برای «مهدی طارمی» اظهار کرد: مطمئن باشید اگر من مدیرعامل پرسپولیس بودم هیچ گاه چنین اتفاقی رخ نمی داد زیرا در این اتفاق به اصول اولیه مدیریت هم توجه نشده است و باخت پرسپولیس مقابل الهلال کاملا گردن مدیرعامل باشگاه است.
 
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس، گفت: بازیکنان امروزی بیش از هر چیزی به دنبال پول هستند و برای همین مدیران باشگاه ها باید بیش از اندازه به مسایل قانونی توجه کنند. اگر امروز رییس فدراسیون فوتبال یا حتی مدیرعامل پرسپولیس بودم حتما این بازیکن را دو سال از حضور در فوتبال محروم می کردم و البته در دوره حضورم در فدراسیون بارها چنین تصمیم هایی را گرفتم.
 
وی افزود: محکم بودن در تصمیم گیری نیاز اصلی فوتبال ما است و می توان با کمی اقتدار فوتبال کشور را از این شرایط بد نجات داد و مقابل بازیکن سالاری ایستاد.
نظرات بینندگان