arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
بعضی خواص در فکر و عمل و قیافه به شکل و رفتار شهید حججی نمی‌آیند

علم الهدی: اینکه برخی مداحان می‌گویند دستها را بلند کنید و بگویید یا زهرا(س) و یا حسین(ع) به عنوان حاجت خواستن، درست نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : علم الهدی: اینکه برخی مداحان می‌گویند دستها را بلند کنید و بگویید یا زهرا(س) و یا حسین(ع) به عنوان حاجت خواستن، درست نیست
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقام تشخیص نباید رفاه و معیشت یک عده مرفه بی درد و پر شدن جیب عده ای در بازار اقتصاد کشور را در نظر بگیرد بلکه باید مصلحت انقلاب را که بالاترین مصالح است در نظر داشته باشد.

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام بالاترین مجمع و جمعیت نخبه سیاسی کشور و وابسته به انقلاب است و رهبری تاکید کردند که 100 درصد باید انقلابی فکر و عمل کرده و انقلابی هم باقی بماند.
 
وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی بودن مجمع تشخیص مصلحت، خطاب به تبار نخبگان سیاسی کشور است زیرا برخی حرفهایی می زنند که نشان دهنده عوض شدن تفکر انقلابی آنها است.
 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: اگر بنا است روزی یک تعامل بین المللی و مراوده خارجی بر حسب جریان معیشت اقتصادی و گذران چرخ مدیریت نظام، اما بر خلاف مصلحت انقلاب و روند آن شکل گیرد مجمع تشخیص مصلحت نباید به آن تن دهد زیرا مصلحت انقلاب بر سایر مصالح مقدم است.
 
آیت الله علم الهدی گفت: در پیمودن مسیر انقلاب با خیلی از چالش ها روبه رو هستیم و مردم باید مقاومت، مقابله و مجاهده کنند که می کنند و دلیل آن شهدای مدافع حرم است که مرزبانی انقلاب اسلامی را در کویر عراق و شام و در گرمای 54 درجه با نثار جان خود انجام می دهند.
 
وی با بیان اینکه می گویند انقلاب دوره اش گذشته و مربوط به سال 57 است، افزود: این افراد حتی انقلابیون و جوانان جان بر کف حزب اللهی را به عنوان تندرو و از نوع منافقین معرفی می کنند.
 
وی افزود: بعضی خواص که نخبه سیاسی هم هستند در فکر و عمل و قیافه به شکل و رفتار شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم و امام(ره) و رهبری نمی آیند و طور دیگری فکر می کنند و به هیچ وجه فکر و عمل آنها با انقلاب هماهنگی ندارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه مباهله اظهار کرد: جامعه ولایی در راس آن عترت و نظام وابسته به عترتی است که مشارکت آنها در احیای دین در روز مباهله مشخص شد و لذا در جامعه غیرولایی جایگاه تحقق امت به صورت امت واقعی نیست.
 
آیت الله علم الهدی افزود: در جامعه ولایی نیز رهبری و هدایت اصلی در جهت راهبرد اسلامی و دینی جامعه به دست عنصری است که یا ازعترت است یا وابسته به عترت پیامبر(ص) و 40 سال از این انقلاب سپری شده است و در همه جای تحولات نظام و موقعیت های بحرانی، همان رهنمود، حکمت و راهبرد رهبر است که جامعه را دستگیری می کند.
 
امام جمعه مشهد گفت: بعد از غدیر برنامه ای شفاف تر از مباهله در فضیلت اهل بیت(ع) نداریم و خوب است که روز مباهله به عنوان روز عترت نامگذاری شود.
 
آیت الله علم الهدی ادامه داد: اینکه برخی مداحان می گویند دستها را بلند کنید و بگویید یا زهرا(س) و یا حسین(ع) به عنوان ابتهال و گریه و حاجت خواستن، درست نیست زیرا ابتهال شایسته درگاه خدا است و ما نباید در مقام عشق و دلداگی به اهل بیت(ع) از حدود عبودیت و بندگی خدا خارج شویم.
نظرات بینندگان