arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

نماینده روسیه: پیروزی نظامی در افغانستان ممکن نیست؛ مسکو و واشنگتن گفت‌وگو کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که براساس استراتژی ترامپ در افغانستان، آمریکا در نظر دارد تا نظامیان خود در افغانستان را افزایش دهد، نماینده روسیه در سازمان ملل اظهار داشت که پیروزی نظامی در این کشور ممکن نیست و باید مسکو و واشنگتن گفت‌وگو کنند.

به گزارش انتخاب، «واسیلی نیبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره با افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: مشکل افغانستان را نمی‌توان از طریق نظامی حل کرد.

وی افزود: افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان موفقیت‌آمیز نخواهد شد، زیرا توافق سیاسی در این کشور برای رفع مشکلات کنونی صورت نگرفته است.

این دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: «در افغانستان مدت‌هاست که هیچ توافق سیاسی برای حل و فصل مشکلات وجود ندارد».

نیبنزیا همچنین از نبود جدیت برای مقابله با گسترش نفوذ داعش و تولید مواد مخدر در افغانستان، ابراز نگرانی کرد.

در حالی که برخی کارشناسان، استراتژی جدید آمریکا در افغانستان را راهبردی یک‌جانبه می‌دانند که منافع کشورهای منطقه را در نظر نمی‌گیرد، سفیر روسیه اظهار داشت: «برای تحکیم یک فرآیند سیاسی به بازیکنان منطقه‌ای نیاز است».

نبنزیا همچنین خاطرنشان کرد: تاریخ در موارد متعدد ثابت کرده که راه حل نظامی در افغانستان موفق نخواهد شد و روند سیاسی برای رسیدن به یک راه حل بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: برای اطلاع یافتن از اهداف آمریکا در افغانستان و چگونگی رسیدن به این اهداف، گفت‌وگوی مسکو و واشنگتن ضروری است.

نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: افغانستان کشوری است که تاکنون هیچکس در آن پیروزی نظامی نداشته است.

پیش از این نیز «ایگور مورگولوف» معاون وزارت خارجه روسیه درباره استراتژی ترامپ در افغانستان گفته بود که این راهبرد برنامه‌ای برای مقابله و یا جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و همچنین گسترش نفوذ داعش در افغانستان ندارد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان