arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶

باغچلی: حضور کرکوک در رفراندوم، بی سرزمین‌ کردن ترکمان‌هاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه حضور کرکوک در رفراندوم دولت منطقه‌ای کردستان عراق را که ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ برگزار می‌شود، مورد انتقاد قرار داد و گفت: هدف از این کار بی سرزمین کردن ترکمان‌ها در منطقه است.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه حریت، دولت باغچلی، رهبر حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه در پست توئیتری خود نوشت: دولت پیشمرگ‌ها یا همان دولت اقلیم کردستان عراق بر رفراندوم به اصطلاح کردها که قرار است ۲۵ سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شود، تاکید دارد و تصمیم شورای استانی کرکوک برای حضور در این رفراندوم به یکسری رسوایی‌ها و خیانت‌ها می‌افزاید.

وی ادامه داد:‌ آنها به دنبال گرفتن سرزمین ترکمان‌ها از صاحبان اصلی آن هستند. کرکوک به ترکمان‌ها تعلق دارد. نباید آن را هدف پاکسای قومیتی و ادغام به منطقه‌ای دیگر قرار داد.

علی مهدی، یکی از اعضای شورای ترکمان به آژانس خبری آناتولی گفته بود که ۲۴ عضو از این شورا در جلسه‌ای که توسط نمایندگان عرب و ترکمان بایکوت شده بودند، شرک داشتند. در این جلسه درباره حضور کرکوک در رفراندوم اقلیم منطقه‌ای کردستان عراق تصمیم گرفته شد.

وی ادامه داد: افرادی که در این جلسه حضور نداشتند می‌توانند درخواست خود را درباره رای گیری برای حضور کرکوک در این رفراندوم به دادگاه عالی عراق بفرستند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان