arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶

ورود هر گردشگر به کشور یک هزار و 200 دلار درآمد دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ورود هر گردشگر به میزان یک هزار و 200 دلار برای اقتصاد کشور درآمد دارد که این رقم معادل قیمت فروش 30 بشکه نفت خام است.

علی‌اصغر مونسان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خطوط گردشگری داخل شهرها باید بین شهرها نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم موضوع گردشگری در اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای استان زنجان افزود: در واقع حضور هر گردشگر یک هزار و 200 درآمد برای اقتصاد کشور دارد که این میزان بسیار قابل توجه است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه یک هزار و 200 دلار معادل قیمت فروش 30 بشکه نفت خام است، گفت: از همین رو باید از ظرفیت‌های موجود در امر گردشگری در کشور استفاده شود.

مونسان با اشاره به اینکه در شهرستان سلطانیه نیز ظرفیت خوبی برای استفاده از فضای گردشگری موجود است، تصریح کرد: باید برای رونق شهر سلطانیه خطوط گردشگری در این منطقه ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید خدمات گردشگری در یک منطقه به صورت پراکنده ارائه شود، افزود: در واقع ایجاد خطوط گردشگری موجب ارائه خدمات مناسب و ماندگار در هر منطقه می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رویکرد دولت در زمینه تولید اشتغال و ایجاد شغل و درآمد بیان کرد: بخش گردشگری ظرفیت تحقق اهداف دولت و کشور برای ایجاد اشتغال را دارد که امیدواریم در این زمینه مجلس نیز حمایت‎های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به درخواست‌های مطرح شده در زمینه ساخت هتل و بازارچه صنایع دستی بیان کرد: عمده گردشگران وارد شده به کشور، گردشگران فرهنگی از کشورهای مختلف اروپایی هستند که باید با استفاده از ظرفیت اقامت‍گاه‌های سنتی برای جذب آنها استفاده کرد، چراکه هتل‌های لوکس دیگر برای آنها جذابیت ندارد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان