arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶

فارین پالسی: کمک‌های پنتاگون پیش از همه‌پرسی به دست کردهای عراق می‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نشریه آمریکایی اعلام کرد، مبلغ ۲۲ میلیون دلار از کمکی که پنتاگون برای پرداخت حقوق نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در نظر گرفته، سپتامبر به مسئولان اربیل داده خواهد شد که می‌تواند بحران مالی این اقلیم را تا حدودی بهبود بخشد.

به گزارش انتخاب، نشریه آمریکایی "فارین پالسی" در گزارشی نوشت، زمانبندی برای تحویل این مبلغ مناسب نیست زیرا این کمک‌ مالی در زمانی پرداخت می‌شوند که دولت اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی استقلال و جدایی از عراق آماده می‌شود، مساله‌ای که آمریکا و کشورهای منطقه با آن مخالف هستند.

با این حال اربیل منتظر کمک‌هایی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار است که پنتاگون در آوریل گذشته به پرداخت آن متعهد شد. بر اساس گزارش این نشریه، بسته کمک‌های مورد نظر شامل تهیه تجهیزات و سلاح برای دو لشکر از نیروهای پیشمرگ‌ و دو گردان توپخانه‌ای آنها است.

مسئولان کرد در گفتگو با فارین پالسی اظهار داشتند: ما مطمئن نیستیم این تجهیزات که شامل ۴۴۰۰ اسلحه مدل ام ۱۶، ده‌ها مسلسل، بیش از ۱۰۰ دستگاه خودروی نظامی هاموی، خودروهای زرهی، ۳۶ خمپاره‌انداز و دیگر تجهیزات و قطعات یدکی است، به دست ما خواهند رسید.

یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرد، بسته کمکی در نظر گرفته شده برای اقلیم کردستان از سد کنگره گذشته و اکنون در مرحله اجرا قرار دارد اما جدول زمانی برای تحویل آن هنوز تنظیم نشده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان