arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶

امیر پوردستان: آمریکا "ویروس داعش" را به جان منطقه‌ انداخت تا "قطب قدرت اسلامی" شکل نگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود، ویروسی را به جان منطقه انداختند و داعش را به وجود آوردند تا جلوی شکل‌گیری قطب قدرت اسلامی را بگیرند

به گزارش انتخاب، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم آغاز دوره بیست و هشتم دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صبح امروز (چهارشنبه 8 شهریور) در محل این دانشگاه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مهم ترین دلیل حمله رژیم بعثی عراق ضربه زدن به نظام نو پای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: آمریکا وقتی دید که ادبیات جدیدی مانند استقلال و...از جانب جمهوری اسلامی ارائه داده می‌شود و این ادبیات در مرزها باقی نمی‌ماند و به تمام جهان صادر خواهد شد، ترورها تحریم‌ها و اقدامات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

جاشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: یکی از مراکز تحقیقاتی آمریکا بعد از نابودی قدرت شرق، اعلام کرد چرا نشسته‌اید که با اتحاد شیعه و سنی قدرت و قطب بزرگ  اسلام ایجاد خواهد شد. آمریکا در حمله به افغانستان و عراق می‌خواست به ایران اسلامی ضربه بزند که مولفه های قدرت جمهوری اسلامی باعث شد که آمریکا نتواند به ایران ضربه بزنند.

وی خاطر نشان کرد: در سال 2005، طرح خاورمیانه بزرگ از طرف آمریکا مطرح شد که طبق آن باید کشورهای خاورمیانه تکه تکه می‌شدند، مثلا عراق به سه قسمت سنی و شیعی و کردی همچنین سوریه و عربستان، ایران هم با همین برنامه به چند قسمت تقسیم می‌شد.

امیر پوردستان افزود: هانتینگتون آمریکایی می‌گوید ما کشوری هستیم که آینده جهان را می‌سازیم و می‌گوییم که جوان ایرانی چه لباسی باید بپوشد و مدل موی سر خود را چگونه اصلاح کند.

وی خاطر نشان کرد:اهداف تقسیم کشورهای منطقه این بود که با تقسیم کشورها، کنترل آنها را ساده‌تر و تغییر فرهنگ آنها راحت‌تر می‌کند و بازار مصرف آنها را افزایش خواهد داد و در نهایت با این اقدام، دیگر تهدیدی برای رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت.

امیر پوردستان با اشاره به طرح 2005 آمریکا اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف خود، ویروسی را به جان منطقه انداختند و داعش را به وجود آوردند تا جلوی شکل‌گیری قطب قدرت اسلامی را بگیرند البته در این درگیری، همه چیز از جمله پول، قاتل، مقتول و سرمایه‌ها، همگی از کشورهای اسلامی هستند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان