arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶

دفاع ترامپ از عفو کلانتر نژادپرست آمریکا؛ جو آرپایو یک وطن پرست است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در کاخ سفید از حکم اخیر خود درباره عفو کلانتر نژادپرست آمریکا حمایت کرد و او را فردی «وطن‌پرست» خواند.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی بار دیگر از اقدام اخیر خود یعنی عفو «جو آرپایو»، کلانتر بدنام آریزونا، حمایت کرد. این کلانتر ماه گذشته متهم شد که حکم قاضی فدرال درباره توقف بازداشت شهروندان را که به عقیده وی مهاجران غیرقانونی بوده‌اند، نادیده گرفته است.

در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید از دونالد ترامپ درباره انتقادهای بوجود آمده از مسئله عفو کلانتر آریزونا بخصوص در میان اعضای حزب وی پرسش شد. رئیس جمهور آمریکا در پاسخ گفت: «با آرپایو عادلانه رفتار نشده است. بیشتر مردم معتقدند که عفو وی کار درستی بوده است. او کارهای مهمی برای مردم آریزونا انجام داده است. او در مرزها و در خصوص مسئله مهاجرت غیرقانونی به خوبی عمل کرده است. در آریزونا او را دوست دارند. به نظر من با او بسیار ناعادلانه برخورد شده است.»

دونالد ترامپ همچنین از رؤسای جمهور پیشین آمریکا هم به دلیل عفو افرادی نامناسب انتقاد کرد. وی در این کنفرانس خبری کاغذی را از جیبش بیرون آورد که روی آن اطلاعاتی درباره باراک اوباما و بیل کلینتون یادداشت کرده بود.

ترامپ اعلام کرد: رئیس جمهور بیل کلینتون در دوران ریاست جمهوری‌اش «مارک ریچ»، یکی از حامیان مالی ثروتمند حزب دموکرات، را عفو کرد.

شایان ذکر است این شخص به فرار مالیاتی متهم شده و تحت تعقیب سازمان اف‌بی‌آی بوده است.

ترامپ در ادامه افزود: رئیس جمهور اوباما هم چلسی منینگ را که اسناد طبقه‌بندی شده بی‌شماری را در اختیار ویکی‌لیکس قرار داده بود، عفو کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پایان سخنرانی خاطرنشان کرد: کلانتر جو یک میهن‌پرست است. او عاشق کشورش است. کلانتر جو از مرزها حمایت کرده است. بنابراین من از حکم عفو کلانتر جو حمایت می کنم و معتقدم مردم آریزونا که او را به خوبی می شناسند، هم با من موافقند.

کاخ سفید جمعه شب حکم دونالد ترامپ در خصوص عفو کلانتر 85 ساله آریزونا را صادر کرد. حکم عفو جو آرپایو در حالی صادر شد که توفان قدرتمند هاروی در آستانه نزدیک شدن به تگزاس بود.
نظرات بینندگان