arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶

کره جنوبی ۷ سال در حسرت گل زدن به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفت سال است که تیم‌ ‌ملی فوتبال کره جنوبی در گل زدن به تیم ملی فوتبال ایران عاجز بوده است. این موضوعی است که رسانه‌های کره‌ای به آن اشاره کرده‌اند و با غرور خاصی از شکستن این طلسم صحبت کردند.

به‌ گزارش انتخاب ‌به نقل از سیچوآن، دو تیم کره جنوبی و ایران پنج‌شنبه در سئول در حالی به مصاف هم می‌روند که برای ایران این بازی تشریفاتی  ولی برای کره حکم مرگ و زندگی را دارد.

روزنامه‌ سیچوآن امروز درباره ناکامی تیم‌ ‌ملی فوتبال کره جنوبی در باز کردن دروازه‌ ایران، نوشت: وقتی در جام ملت‌های آسیا در دوحه قطر در سال ۲۰۱۱ توانستیم ایران را شکست دهیم، فکرش را نمی‌کردیم که تا ۷ سال حتی نتوانیم دروازه‌ ایران را باز کنیم.

یون بیت گرام در ‌دقیقه ۱۰۷ توانست دروازه‌ ایران را باز کند و  تیم افشین قطبی را حذف کند، اما از آن سال به بعد کره جنوبی هیچ گاه نتوانسته است حتی دروازه‌ ایران را باز کند و ۴ بار برابر این تیم شکست خورده است.

دو شکست رفت و برگشت در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴، شکست یک بر صفر در ورزشگاه آزادی در دیداری دوستانه و پیروزی یک بر صفر ایران برابر کره جنوبی در بازی رفت انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ این چهار مسابقه بوده‌اند که هر چهار مسابقه با هدایت کارلوس کی‌روش بوده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان