arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶

کاهش 14 درصدی محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه/ 26 هزار یورو هزینه آرایشگاه ماکرون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه در طول یک ماه به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

به گزارش انتخاب، میزان محبوبیت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور از 54 درصد در ماه جولای به 40 درصد در ماه آگوست کاهش یافته است.

نشریه ژورنال دو‌دی‌مانش با اعلام این مطلب نوشت که بررسی‌های موسسه IFOP نشان می دهد که 57 درصد از مردم فرانسه از عملکرد رئیس‌جمهور ناراضی هستند و 20 درصد هم گفته‌اند که بسیار از ماکرون ناراضی هستند.

در ژوئن، 64 درصد از مردم اعلام کرده‌ بودند که از رئیس‌جمهور رضایت دارند و این رقم در مقایسه با ماه می و عدد 62 درصد، حاکی از افزایش 2 درصدی بود.

افشای رقم کلانی که ماکرون برای آرایش و پیرایش خود اختصاص داده است یکی از مواردی است که در روزهای گذشته خبرساز شده و انتقادهایی را به دنبال داشته است.

نشریه فرانسوی «لوپوئن» با انتشار این خبر نوشت که ماکرون از زمان تصدی قدرت به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه که حدود 3 ماه از آن زمان می‌گذرد، 26 هزار یورو برای پیرایش خود اختصاص داده است. به طوری که کاخ الیزه یک بار 10 هزار یورو و بار دیگر 16 هزار یورو در این زمینه هزینه کرده است. این موضوع به ویژه از این جهت اهمیت دارد که ماکرون یکی از حامیان اصلاح سیاست‌های اقتصادی است و در همین راستا از کشورهای اروپای شرقی انتقاد کرده است.

محبوبیت «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه هم در ماه‌های آغاز ریاست‌جمهوری کاهش یافته بود.

این نظرسنجی از میان هزار و 23 نفر در فاصله روزهای 25 تا 26 آگوست انجام شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان