arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۶

تداوم پیشروی ارتش سوریه در قلمون غربی؛ محاصره داعش در ارتفاعات رأس بعلبک لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش در حال پیشبرد عملیات به سمت منطقه حلیمه قاره هستند و ارتش لبنان نیز همچنان داعش را در ارتفاعات رأس بعلبک محاصره کرده است.

به گزارش فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پس از اینکه شماری از گذرگاههای مرزی میان سوریه و لبنان را آزاد کردند، در حال پیشروی به سمت «حلیمه قاره» هستند.

ارتش سوریه در محور جنوبی موفق شدند پیشروی داشته باشند و ارتفاعات «وادی المغارة الکبیر و الصغیر» و گذرگاه «الشاحوط» را آزاد کنند که که ارتفاعات قاره را به ارتفاعات «عرسال» پیوند میزند.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شده‌اند حدود 44 کیلومتر مربع از این مناطق را آزاد کنند.

به گزارش المیادین، نیروهای مقاومت همچنین یکی از مقرهای فرماندهی مربوط به «موفق الجربان» ملقب به (أبو السوس) امیر داعش در قلمون غربی را منهدم کنند. این مقر در جنوب گذرگاه «سن فیخا» واقع شده است.

در همین راستا، ارتش لبنان اعلام کرد که پس از آزادسازی ارتفاعات «القاع» همچنان داعش را در ارتفاعات «رأس بعلبک» محاصره کرده است.

ارتش لبنان همچنین سه شنبه گذشته خبر داد که موفق شده است 100 کیلومتر مربع از این ارتفاعات را آزاد کند و اکنون فقط 20 کیلومتر آن در اشغال داعش قرار دارد.

ارتش مقاومت و نیروهای مقاومت در پنجمین روز عملیات «و ان عدتم عدنا» امروز صبح به پیشروی در محورهای سه‌گانه شمال، جنوب و شرق در قلمون غربی ادامه دادند. به گونه ای که درگیری‌ها در محور جنوبی «رو در رو و شدید» بود و منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌های داعش شد
نظرات بینندگان