arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

علم الهدی: زمانی مردم با کفر نمی جنگند که گفته شود امروز شرایط اقتصادی ما به گونه ای است که باید دست از امکانات هسته ای خود برداریم / خدا نسبت به رفتار افرادی که به دنبال عذرتراشی برای مقابله نکردن با کفر هستند، آگاه است

امام جمعه مشهد گفت: جنایاتی که مستکبران علیه مسلمانان انجام می دهند و برای نمونه جریان تکفیری را به جان آن ها انداخته اند، به دلیل قدرتی است که امروز اسلام پیدا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امام جمعه مشهد گفت: جنایاتی که مستکبران علیه مسلمانان انجام می دهند و برای نمونه جریان تکفیری را به جان آن ها انداخته اند، به دلیل قدرتی است که امروز اسلام پیدا کرده است.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام سید احمد علم الهدی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم که با محوریت موضوعی «مهدویت» در محل مهدیه مشهد مقدس برگزار می شود، به بیان نکات تفسیری آیه 39 سوره مبارکه انفال پرداخت.

مستکبران، جریان تکفیری را در واکنش به قدرت نظام اسلامی ایجاد کردند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تقابل نظام اسلامی با سلطه جهانی را عامل تلاش مستکبران برای براندازی اسلام دانست و تصریح کرد: جنایاتی که مستکبران علیه مسلمانان انجام می دهند و برای نمونه جریان تکفیری را به جان آن ها انداخته اند، به دلیل قدرتی است که امروز اسلام پیدا کرده است.

به نوشته رسا، وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی بگویند «اگر نظام اسلامی با استکبار مقابله نکند، این جنایات اتفاق نمی افتد»؛ در حالی که  این جنایات در واکنش به قدرت مسلمانان است و اگر اسلام قدرت نداشت و کسی از قدرت گرفتن شیعه هراس نداشت، با او نمی جنگید. امروز شیعیان به دنبال آماده کردن شرایط حکومت جهانی امام زمان(عج) شده اند و از همین روست که مستکبران به جنگ و تلاش برای براندازی اسلام می پردازند و از راه های مختلف فشار سیاسی، تحریم اقتصادی، حمایت از جریان های تکفیری که سر شیعیان را می برند، به این امر مبادرت می ورزند.

کفار همواره از قدرت یافتن اسلام در هراس بوده اند

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به مقابله همیشگی کفار با قدرت اسلام، یادآور شد: تمام دوران هجرت تا رحلت پیامبر 10 سال طول کشید اما پیامبر(ص) فقط در همین مدت 80 غزوه را پیش رو داشتند. یعنی هر یک ماه و نیم یک جنگ وجود داشت و حکومت اسلامی پیوسته با جنگ سروکار داشته و این همان مفهوم آیه شریفه «وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ يَکُونَ الدِّينُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ بَصيرٌ» است

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در طول مدت 40 سالی که انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسیده، نظام ما همواره مشغول درگیری با کفار بوده است و امروز این مقابله به جایی کشیده شده که در سطح بین المللی با جهان کفر مبارزه داریم.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) که تأویل این آیه شریفه را متعلق به زمان ظهور امام زمان(عج) دانسته اند، گفت: امام صادق(ع) به نقل از پدرشان فرمودند «هنوز روز تأویل این آیه فرا نرسیده است و اگر قائم اهلبیت(ع) قیام کند، کسانی که او را خواهند دید، تأویل این آیه را در قدرت و حکومت امام زمان(عج) درک خواهند کرد.

خدا از تلاش برخی افراد برای کنار گذاشتن روحیه استکبار ستیزی آگاه است

حجت الاسلام علم الهدی عبارت شریف قرآنی «فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ بَصير» که در انتهای آیه مذکور آمده است را دارای پیام مهمی برای مسلمانان دانست و اظهار کرد: این عبارت شریف می فرماید «اگر مردم با کفر نجنگیدند و از مقابله با کفر خودداری کردند، بدانند که خدا نسبت به آنچه عمل می کنند بیناست.» زمانی مردم با کفر نمی جنگند که وارد عرصه مصلحت اندیشی نسبت به این مسأله شوند و برای نمونه بگویند امروز شرایط اقتصادی ما به گونه ای است که باید دست از امکانات هسته ای خود برداریم و این مشکلات را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: این آیه می فرماید «خدا نسبت به رفتار افرادی که به دنبال عذرتراشی برای مقابله نکردن با کفر هستند، آگاه است.»

شرایط سیاسی دوره امام هشتم(ع) بیشترین شباهت را به شرایط روز نظام اسلامی دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن سالروز شهادت امام هشتم(ع) به روایت 23 ذی القعده اشاره و اظهار کرد: در بین تمام ائمه اطهار(ع) سیره سیاسی امام رضا(ع) بیشترین شباهت را با شرایط روز کشور ما دارد چرا که در آن دوره مأمون شرایطی را برای آن حضرت ایجاد کرد که ایشان نتواند مقاومتی داشته باشد و عجیب این است که حضرت در برابر تمام نقشه های مأمون ایستادگی کردند و حاضر نشدند برای کوچک ترین چیزی تسلیم مأمون شوند.

حجت الاسلام علم الهدی به بیان مصادیقی از مقاومت امام رضا(ع) در برابر دستگاه عباسی پرداخت و ادامه داد: وقتی امام هشتم(ع) را به مرو آوردند، مأمون کاخ مجللی برای برای اسکان فراهم کرده بود و مأموران فراوانی را برای حفاظت از ایشان گماشته بود تا برای امام یک سبقه تجمل گرایی تعریف کند و بدینوسیله مردم را از ایشان جدا کند اما حضرت حتی در برابر همین جریان انجام شده نیز تسلیم نشدند و هر روز در برابر این کاخ روی سکویی می نشستند و با مردم ملاقات می کردند اما وارد کاخ نمی شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائلی که مأمون برای امام(ع) به وجود آورد فقط مشکلات سیاسی نیست بلکه معنای «قتل به السن» که در زیارت حضرت به آن اشاره شده، این است که با عملیات روانی علیه ایشان تبلیغ می کردند.
نظرات بینندگان