arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

اتریش: نیازمند تنش زدایی در شبه جزیره کره از طریق دیپلماسی هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی تشدید تنش و جنگ لفظی بین آمریکا و کره شمالی ، وزیر امور خارجه اتریش و رییس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) بر تنش زدایی از طریق دیپلماسی تاکید کرد.

به گزارش انتخاب، 'سباستین کورتز' با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن ابراز نگرانی عمیق از تحولات کره شمالی، افزود: نیازمند تبعیت از قطعنامه های سازمان ملل و تنش زدایی از طریق دیپلماسی هستیم.
 
پیش از این نیز 'زیگمار گابریل' وزیر امور خارجه آلمان چهارشنبه شب در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی ZDF از کامپالا، از اظهارات ترامپ علیه کره شمالی انتقاد و نسبت به تشدید مناقشه با این کشور و بروز جنگ اتمی هشدار داد.
 
گابریل افزود: چنین لفاظی هایی باعث ایجاد نگرانی و ترس می شود مانند زمانی که در جنگ جهانی اول نیز یک موضوع بی اهمیت و تهدیدها به جنگ منجر شد.
 
در روزهای اخیر تنش و جنگ لفظی بین کره شمالی و آمریکا شدت گرفته و پس از آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ، کره شمالی را به 'آتش و خشمی که جهان نمونه اش را ندیده است' تهدید کرد، 'کیم راک گیوم' فرمانده واحدهای موشکی کره شمالی گفت: ما برای انجام یک اقدام نظامی در منطقه آسیا و اقیانوسیه و نزدیک پایگاههای آمریکا در گوام آماده ایم و زمان آن نزدیک شده است.
 
با بالا گرفتن جنگ لفظی میان کره شمالی و آمریکا، پیونگ یانگ می‌گوید طرح حمله و شلیک چهار موشک میان‌برد به جزیره گوام تا هفته آینده، حاضر می‌شود. بیان این اظهارات توسط کره شمالی پس از آن مطرح شد که آمریکا به این کشور هشدار داده است اقداماتی انجام ندهد که نتیجه آن به نابودی دولت و حکومت این کشور منجر شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان