arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

پاکستان: مسئله افغانستان راه‌حل نظامی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد مسئله افغانستان به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد و تنها از طریق گفت و گو میان دولت کابل و همه گروه ها از جمله طالبان قابل حل است.

به گزارش انتخاب، نفیس زکریا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت: تنها از طریق مصالحه و روند مذاکره است که می توان به صلح در افغانستان دست یافت.
 
وی تاکید کرد پاکستان از ابتکار گفت و گو میان حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار و دولت افغانستان حمایت می کند.
 
این سخنگو در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال اتخاذ شدن سیاست های سخت علیه پاکستان از سوی آمریکا به بهانه حمایت پاکستان از تروریسم، اظهار داشت: چنین سوء برداشت هایی از طریق از تبلیغات منفی در رسانه ها ایجاد شده است. پاکستان ترجیح می دهد چنین موضوع هایی را از طریق کانال ها و مجاری مناسب و نه از طریق رسانه ها، دنبال کند.
 
وی در عین حال گفت که سهم و نقش پاکستان در مبارزه با تروریسم، غیرقابل انکار است و پاکستان نیازی به این ندارد که دیگران بخواهند اقدامات آن در مسیر مبارزه با تروریسم را تایید کنند.
 
نفیس زکریا با نادرست خواندن ادعای آمریکا در خصوص عملکرد پاکستان در مبارزه با تروریسم گفت: پاکستان بدون هیچ گونه تبعیض میان گروه های تروریستی، با آنها با جدیت تمام مبارزه می کند.
 
وی همچنین درخصوص پناهندگان افغان در پاکستان گفت: خواستار بازگشت داوطلبانه افغان ها به کشورشان هستیم و پاکستان طی چهار دهه گذشته میزبان میلیون ها پناهنده افغان بوده و و هرگز آنان را وادار به خروج از این کشور نکرده است.
 
مجموع تعداد پناهندگان افغان در پاکستان، شامل مهاجران قانونی و غیرقانونی، حدود سه میلیون نفر است. روند بازگشت پناهندگان افغان از پاکستان به کشورشان از سال گذشته به دلیل اصرار پاکستان بر ضرورت بازگشت آنان، افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان