arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

قاضی فدرال خواستار تحقیق درباره «ایمیل‌های» کلینتون شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک قاضی فدرال به وزارت خارجه آمریکا دستور داده درباره پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون در ارتباط با حمله 2012 به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی تحقیقی تازه صورت دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، قاضی فدرال ناحیه کلمبیا در حکمی از وزارت خارجه آمریکا خواسته تحقیقی تازه در ارتباط با ایمیل‌های هیلاری کلینتون در خصوص حمله سال 2012 به کنسولگری آمریکا در بنغازی بکند؛ حمله‌ای که در آن 4 آمریکایی شامل سفیر واشنگتن در لیبی کشته شدند.

شامگاه 11 سپتامبر 2012 تعدادی فرد مسلح به کنسولگری آمریکا در بنغازی، لیبی حمله کردند که در این حمله 4 آمریکایی شامل «کریستوفر استیونز» سفیر آمریکا در لیبی و «شان اسمیت»، مسئول مدیریت اطلاعات سرویس خارجی آمریکا به همراه دو پیمانکار سازمان سیا کشته شدند.

مرگ این 4 آمریکایی در زمان وزارت خارجه هیلاری کلینتون در دولت باراک اوباما صورت گرفت و همین موضوع به موضعی جنجالی و داغ در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا بدل شد.

کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا برای کاستن از موج انتقادات داخلی در آمریکا هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری، مسئولیت کم کاری در قبال تامین امنیت کنسولگری را برعهده گرفت هرچند بعدا در مناظره‌های انتخاباتی 2012، اوباما در حضور «میت رامنی» جمهوریخواه گفت که «در نهایت مسئولیت دولت آمریکا با من است و هیلاری کلینتون وزیر خارجه من است».

به دنبال افشای ماجرای استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی برای تبادل ایمیل‌های سازمانی در مقام وزیر خارجه، تحقیقات درباره پرونده ایمیل‌های او هم آغاز شد.

پرونده ایمیل‌های کلینتون به یکی از موضوعات بسیار جنجالی در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا بدل شد و جمهوریخواهان به ویژه شخص دونالد ترامپ، بارها او را «مجرم» خواندند.

با پیروزی ترامپ، ماجرای ایمیل‌های کلینتون نه تنها فروکش نکرد بلکه به دنبال آغاز جنجال‌ها در آمریکا درباره «تبانی روسیه با کارزار انتخاباتی ترامپ»، رئیس‌‎جمهور آمریکا بر طبل پرونده ایمیل‌های کلینتون کوبیده است.

به گزارش پولیتیکو، حالا قاضی فدرال ناحیه کلمبیا به وزارت خارجه آمریکا دستور داده بار دیگر درباره پرونده ایمیل‌های کلینتون در ارتباط با حمله به کنسولگری بنغازی تحقیق کند.

طبق حکم «آمیت مهتا»، وزارت خارجه آمریکا به اندازه کافی برای بررسی ایمیل‌های هیلاری کلینتون در خصوص حمله 11 سپتامبر 2012 بررسی و تحقیق نکرده است.

این فرمان در حالی صادر شده که پیش از این، هیلاری کلینتون در اوج مبارزات انتخاباتی سال گذشته، برای توضیح درباره «حمله به کنسولگری بنغازی» و پرونده ایمیل‌هایش، در جلسه استماع کنگره آمریکا هم شرکت کرده بود.
نظرات بینندگان